Volumele vândute de îmbuteliatorul Coca-Cola HBC în România au scăzut ușor în primul trimestru din cauza restricțiilor aferente epidemiei de Covid-19.
"În România, volumele vândute au avut o scădere redusă, de o singură cifră (low single digits - sub 4-5%) din cauza restricțiilor care au intrat în vigoare în a treia săptămână din martie. În pofida acestei situații, creșterea pe segmentul băuturilor carbogazoase a fost stabilă, evoluția fiind impulsionată de sortimentele fără zahăr. Volumele pe segmentul băuturilor necarbogoase au scăzut, în contextul în care sucurile nu au compensat declinul vânzărilor de apă plată și ceaiuri ready-to-drink", se arată în raportul distribuitorului.
La nivel de grup, vânzările nete Coca-Cola HBC, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori Coca-Cola la nivel mondial, au scăzut cu 1,2% în primul trimestru (excluzând variațiile cursurilor de schimb).

În aprilie, veniturile Coca-Cola HBC (excluzând efectele fluctuațiilor de curs valutar) au scăzut cu 37,2%, iar volumele s-au redus cu 27,3%.
Pe fondul pandemiei, îmbuteliatorul a decis să taie cheltuielile de capital din acest an cu peste 100 de milioane de euro față de planul inițial, o reducere similară fiind stabilită pentru cheltuielile discreționare, inclusiv cele de marketing.
Coca-Cola HBC este cea mai mare companie din industria băuturilor răcoritoare din România și a doua cea mai mare din industria bunurilor de larg consum (FMCG). Compania deține trei fabrici pe piața locală, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.