Grupul suedez Ericsson, printre cei mai mari furnizori globali de echipamente și servicii pentru operatorii de comunicații, a ajuns la un acord cu autoritățile americane pentru încheierea unor investigații legate de corupție. Prin acest acord, compania suedeză s-a angajat să plătească peste 1 miliard de dolari pentru soluționarea investigației privind presupuse acte de corupție ale angajaților în mai multe țări, a anunțat vineri Departamentul de Justiție al SUA.
"Anumiți angajați din unele țări, dintre care o parte erau directori pe acele piețe, au acționat cu rea-credință și, în mod conștient, au implementat controale insuficiente. Consider ceea ce s-a întâmplat ca fiind un capitol inacceptabil și extrem de supărător în istoria noastră", a declarat sâmbătă CEO-ul Ericsson, Borje Ekholm, într-o conferință de presă, citat de Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Anterior, Ericsson a constituit un provizion de 12 miliarde de coroane suedeze (1,23 miliarde dolari) pentru acoperirea costurilor legate de două anchete inițiate în perioada 2013-2015, grupul fiind acuzat că a încălcat Legea americană privind practicile de corupție în străinătate (FCPA).
Anchetele, derulate de Comisia pentru bursă și valori mobiliare (SEC) și de Departamentul de Justiție din SUA, au scos la iveală încălcări ale Codului de Etică al Ericsson și ale FCPA în China, Djibouti, Indonezia, Kuweit, Arabia Saudită și Vietnam.
În luna octombrie, Ericsson a finalizat cumpărarea diviziei de antene și filtre pentru rețele mobile a companiei germane Kathrein, inclusiv a subsidiarei de pe piața din România. Kathrein România este cel mai mare producător local de antene de comunicații mobile și TV. La Timișoara se află una dintre cele mai importante unități de producție ale companiei germane, cu o suprafață de peste 20.000 metri pătrați. În afară de Kathrein România, compania germană mai deține pe piața locală societatea Romkatel, care comercializează antenele și serviciile asociate acestora.
Din 2007, România găzduiește și unul dintre cele patru centre de servicii globale (GSC) ale Ericsson, având peste 2.500 de experți ce deservesc mai mult de 40 de rețele din întreaga lume, cu peste 200 de milioane de abonați.