În urma dialogului cu autoritățile naționale pentru drepturile consumatorilor și Comisia Europeană, platforma de călătorii Booking.com s-a angajat să schimbe modul în care prezintă ofertele, reducerile și prețurile.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Profit.ro a anunțat în februarie că șase platforme de rezervări online pentru camere de hotel și apartamente vor fi obligate să renunțe la o serie de practici de vânzări și prezentare a tarifelor, apreciate drept înșelătoare în urma unei investigații. Platformele în cauză sunt Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, Ebookers și Trivago, anchetate de către Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie, care s-a sesizat în urma reclamațiilor privind taxe ascunse, reduceri înșelătoare și diverse tactici prin care clienții erau presați să rezerve o cameră cât mai rapid.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, pentru Booking, schimbările, care trebuie implementate până pe 16 iunie 2020, ar urma să permită utilizatorilor să compare ofertele pe baza unor infomații corecte, în linie cu cerințele din legislația europeană.
Schimbările includ:
-Clarificarea faptului că afirmațiile de tipul "ultima cameră disponibilă" se referă exclusiv la oferta de pe platforma Booking.com
-O ofertă nu va fi prezentată ca fiind limitată până la un anumit moment dacă prețul va rămâne neschimbat uletrior
-Clarificarea modului de ordonare a rezultatelor și, în cazul în care plățile din partea unităților de cazare au influențat poziția în listă, precizarea acestui lucru
- Prezentarea clară a situațiilor în care o comparație de prețuri vizează circumstanțe diferite (ex: data de cazare) și nemenționarea acestor situații ca reduceri
CITEȘTE ȘI FOTO Uber lansează o nouă opțiune - selfie periodic- Asigurarea faptului că orice comparație de preț prezentată ca discount reprezintă economii reale
- Afișarea prețului total pe care clienții îl vor plăti (taxe ascunse, plăți suplimentare, comisioane etc) în mod clar și vizibil
- Precizarea clară a faptului că o unitate de cazare este oferită de un particular sau un profesionist
Autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sunt coordonarea Comisiei, vor verifica dacă aceste schimbări sunt implementate.
În vară, Comisia a anunțat că Airbnb, operatorul platformei omonime de rezervări spații de cazare, și-a îmbunătățit și a clarificat pe deplin modul în care prezintă utilizatorilor ofertele de cazare, acestea fiind în prezent aliniate standardelor stabilite în legislația UE privind protecția consumatorilor. Airbnb a dat astfel curs apelului lansat vara trecută de Comisie, care a cerut platformei să își alinieze practicile la normele UE de protecție a consumatorilor și să fie transparentă în ceea ce privește prezentarea prețurilor aplicate.