Operatorul aerian irlandez Ryanair, numărul 1 în Europa după numărul pasagerilor transportați anul trecut, ar vrea să preia integral rivalul mai mic Air Berlin, din Germania, spune directorul general Michael O’Leary, care admite că șansele ca un acord să se materializeze sunt mici, în condițiile în care Lufthansa are prioritate la masa negocierilor.
“Am fi foarte fericiți să licităm pentru preluarea în totalitate a Air Berlin, un operator pe distanțe scurte, intra-UE”, a declarat O’Leary pentru Reuters.
Șeful Ryanair a precizat însă că are nevoie de mai multe informații despre situația financiară a companiei germane aflate în insolvență înainte de a face o ofertă de preluare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Nu știm ce măsuri de restructurare vor fi necesare, câți bani pierde compania și de ce pierde atât de mulți bani într-o piață unde noi facem bani”, a spus acesta.
Ce mai rămâne după ce Lufthansa încheie negocierile?
O’Leary s-a plâns că procesul de insolvență a Air Berlin este de fapt un "aranjament" menit să sprijine consolidarea Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Germania, în contextul în care presa germană a scris că primele negocieri privind vânzarea parțială sau totală a activelor Air Berlin vor fi purtate exclusiv cu Lufthansa.
Lufthansa nu poate prelua integral Air Berlin, din cauza regulamentelor antitrust, însă s-a arătat interesată de achiziția a până la 90 de avioane de la rivalul conațional, a cărui flotă este formată din circa 140 aeronave.
CITEȘTE ȘI Producătorii auto vor actualiza softurile a 600.000 mașini diesel în Austria. Sprijin financiar de până la 10.000 euro la cumpărarea unui vehicul electric“Ce o să mai rămână după ce Lufthansa încheie negocierile?”, s-a întrebat, retoric, O’Leary.
Air Berlin, al doilea mare operator aerian german, a intrat în insolvență săptămâna trecută, după ce Etihad Airways, principalul acționar al companiei, și-a retras sprijinul financiar.
Directorul general al Air Berlin, Thomas Winkelmann, a declarat recent că operatorul aerian vrea să își vândă din active către doi sau mai mulți investitori până la finele lunii septembrie, când o finanțare de 150 milioane de euro acordată de stat pentru continuarea operațiunilor companiei ar urma să fie epuizată.