Sabrina Marinescu, co-fondatoarea Avocadoo: Sunt foarte multe inițiative de a promova produse care nu sunt sănătoase cu ideea de a fi. Consumatorul este mai implicat, educat și mai greu de păcălit. Se revine la proteina animală

Sabrina Marinescu, co-fondatoarea Avocadoo: Sunt foarte multe inițiative de a promova produse care nu sunt sănătoase cu ideea de a fi. Consumatorul este mai implicat, educat și mai greu de păcălit. Se revine la proteina animală
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris astăzi, 07:38

Sabrina Marinescu, co-fondatoarea Avocadoo, business activ pe segmentul de mâncare sănătoasă, observă o revenire către proteina animală atât a consumatorilor, cât și a restaurantelor, care o reintroduc în meniurile lor, în contextul în care trendul vegan și vegetarian a prins tot mai mult avânt în ultimii ani.

„Unul dintre trendurile pe care le-am observat încă de la începutul anului este această revenire către proteina animală. Acest trend prinde avânt din ce în ce mai tare și vine ca și răspuns la ultimii ani în care focusul alimentației sănătoase a fost o dietă cu cât mai puțină carne și în care s-a vorbit foarte mult despre beneficiile dietei vegetariene sau vegane”, spune pentru Profit.ro Sabrina Marinescu, care consideră că foarte mulți oameni au devenit vegani din motive greșite sau au adoptat stilul acesta de viață fără să-și facă și schimbările necesare.

Urmărește-ne și pe Google News

„Cred foarte mult într-un stil de viață echilibrat și observ că, în ziua de astăzi, se iau foarte multe decizii legate de dietă bazându-ne pe trenduri și mult prea rar ascultându-ne corpul și înțelegând care sunt nevoile noastre personale reale.

Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Adică, în momentul în care devii vegan, trebuie să iei niște suplimente, să fii mai atent la proteină. În mod cert trebuie să acorzi atenție dietei tale pe decursul acestei schimbări și să introduci în alimentație alte produse ce pot suplini lipsa proteinei animale și care îți pot da nutrienții de care ai nevoie”, explică Sabrina Marinescu.

FOTO Cătălin Mahu a închis restaurantul La Mama de la Ateneu, după 22 ani: S-a terminat contractul de închiriere, nu l-am mai prelungit. E o practică perfect normală CITEȘTE ȘI FOTO Cătălin Mahu a închis restaurantul La Mama de la Ateneu, după 22 ani: S-a terminat contractul de închiriere, nu l-am mai prelungit. E o practică perfect normală

Deși este convinsă că dieta vegană are nenumărate beneficii, mai ales pentru a trata sau ajuta organismul în lupta cu unele boli, Sabrina Marinescu consideră că este o schimbare destul de dificilă pentru organism și una care nu se potrivește oricui.

„Cred tare în echilibru și în diete echilibrate, dar mai ales cred că fiecare este diferit și că trebuie să-și găsească această stare personală de bine. Dar, cert este ca unul din trendurile pe care le-am observat la restaurantele pe care le urmăresc, leaderi de piață din zona de healthy food în lume, este această reintroducere a proteinei animale în meniuri.

Cred că istoric vorbind, umanitatea pendulează o perioadă între extreme până când se stabilizează apoi undeva într-un echilibru. S-a vorbit ani de zile despre importanța proteinei, animale pentru sănătatea umană, a urmat apoi acel val de discuții despre felul în care o dietă vegană este benefică sănătății, iar proteina animală de fapt foarte nocivă și acum, sper eu, începem să ne găsim acel echilibru despre care tot menționez și integrăm ambele extreme, într-o normalitate moderată”, mai spune co-fondatoarea Avocadoo.  

EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Fondatorul French Bakery: Vizăm un exit, nu vrem să ne dăm pe mâna oricui. Pregătim un nou local

Un lucru este însă cert, adaugă ea, consumul de proteină animală la nivel general, este la cote foarte înalte și acest lucru nu doar că nu este sănătos, ci este și nociv pentru planetă.

„Avem nevoie ca și societate să ni se reamintească că aceasta trebuie consumată moderat și cu mai mult respect”, precizează antreprenoarea.

„Și am observat reintroducerea produselor de proteine animale în multe meniuri. Se schimbă un pic focusul de alimentație din punct de vedere al proteinei”, completează Sabrina Marinescu.

Ea adaugă că s-a schimbat foarte mult focusul și către zona de sănătate, observând tot mai multe campanii de promovare în acest sens, chiar dacă, uneori, produsele nu sunt neapărat mai sănătoase.

„Mă bucură enorm acest shift al atenției către nutriția sănătoasă și faptul că se pune din ce în ce mai mult accent pe legătura dintre alimentație și diverse boli. Cred cu tărie că ceea ce mâncăm ne influențează puternic starea de sănătate și, de multe ori, chiar și starea emoțională și, din acest motiv, încerc prin business-ul pe care îl conduc să aduc aproape de cât mai mulți oameni mâncarea sănătoasă.

Simt de la an la an cum crește si apetitul clienților pentru astfel de produse și mă bucur să găsesc în supermarket-uri din ce în ce mai multe opțiuni sănătoase. Profitând însă de acest apetit crescut al consumatorilor, există, din păcate, și situații în care unele produse doar au trecut printr-un rebranding care i-a făcut mai în ton cu trendurile legate de sănătate, însă fără să își actualizeze și rețetele în acest sens”, subliniază ea.

EXCLUSIV FOTO Sabrina Marinescu închide localul Avocadoo din AFl: După COVID erau promisiuni că oamenii se vor întoarce la birou. Trecem printr-un moment de restructurare cu totul. Plan de francizare, extindere în străinătate, noi nișe CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Sabrina Marinescu închide localul Avocadoo din AFl: După COVID erau promisiuni că oamenii se vor întoarce la birou. Trecem printr-un moment de restructurare cu totul. Plan de francizare, extindere în străinătate, noi nișe

Sabrina Marinescu observă însă un public din ce în ce mai implicat și educat, clienți care pun întrebări și sunt preocupați de felul în care se hrănesc, ceea ce înseamnă că o să-i forțeze și pe cei care nu și-au schimbat ingredientele, ci doar ambalajele, să facă pasul necesar.

„Consumatorul se documentează mai mult, citește etichete și este familiar cu ingredientele, are foarte multe întrebări pertinente legate de ingrediente, despre proveniența lor, despre gluten etc.”, explică Sabrina Marinescu, adăugând că piața din ziua de astăzi nu mai poate să susțină business-uri care își fac doar etichetele frumoase.

„Cred că lucrurile trebuie să fie aliniate pentru că oamenii sunt din ce în ce mai educați, implicați în felul în care consumă și, ca atare, mult mai greu de păcălit de o etichetă frumoasă, dar fără conținut de calitate. De asemenea, nu cred că mai susține piața lipsa autenticității.

În ziua de astăzi, când informațiile se transmit atât de ușor, când un brand poate fi destabilizat ușor de o serie de postări online, când review-urile sunt atât de importante pentru business-uri, nu mai este loc de minciună, iar piața dictează o nouă direcție, una a autenticității”, completează co-fondatoarea Avocadoo.

FOTO Popeyes se extinde în România. Saxofon din New Orleans și sute de oameni la coadă CITEȘTE ȘI FOTO Popeyes se extinde în România. Saxofon din New Orleans și sute de oameni la coadă

Și în rândul liceenilor mâncarea sănătoasă este tot mai prezentă, chiar dacă în alți ani poate fast food-ul era de cele mai multe ori preferat în locul mâncării sănătoase.

„Locația din 1 Mai este aproape de două, trei licee, destul de mari și avem foarte mulți copii care vin după liceu la noi. Văd cum crește apetitul pentru mâncarea sănătoasă pentru copii, tineret. Și social media are un evident un impact foarte, foarte important. Îi văd cum își pozează mâncarea, cum o postează.

Adică factorul „cool” al unor produse estetice, colorate, pline de ingrediente vii si aranjate frumos într-un bowl, este ceva ce îi încurajează să ne devină clienți. Discuțiile în care părinții se roagă de copii să mănânce o salată par să se împuțineze, iar aceștia vin de bună voie la noi”, mai spune aceasta.

viewscnt
Afla mai multe despre
avocadoo
sabrina marinescu