Aproape jumătate dintre utilizatorii de internet din întreaga lume folosesc rețelele de socializare pentru a se interesa despre caracteristicile și calitatea produselor și a serviciilor înaintea achiziționării acestora, potrivit unui nou raport privind tendințele din mediul digital.
Pandemia a accelerat rata de adopție a internetului și a platformelor de socializare și a schimbat semnificativ comportamentul cumpărătorilor.
Numărul utilizatorilor de internet a ajuns la 4,66 miliarde în ultimul an, o creștere de 7,3% față de precedentele 12 luni. În același interval, numărul utilizatorilor de platforme de social media a urcat cu 13%, la aproape 4,2 miliarde de persoane, iar timpul mediu petrecut online de utilizatori a crescut cu 9%, până la 7 ore pe zi.
CITEȘTE ȘI Restaurantele, cluburile, magazinele și alte firme care nu respectă măsurile anti-Covid vor risca suspendarea activității. Guvern: Amenzile nu mai au niciun efect“Acest lucru înseamnă că petrecem aproape la fel de mult timp online pe cât dormim și că ne petrecem aproximativ 40% din timpul în care nu dormim folosind dispozitive conectate la internet”, se arată în raportul Digital 2021, realizat de Kepios pentru platforma de social management Hootsuite.
Românii petrec, în medie, 7 ore și 24 de minute pe internet zilnic, mai mult decât britanicii și canadienii (aproximativ 6 ore și 30 de minute), dar mai puțin comparativ cu utilizatorii din Philipine (aproape 11 ore), Brazilia (10 ore), Rusia sau Turcia (circa 8 ore).
În ceea ce privește timpul petrecut pe internet folosind un dispozitiv mobil, media zilnică din România ajunge la 3 ore și 44 de minute, ușor peste media globală de 3 ore și 39 de minute.
CITEȘTE ȘI De la afaceri de 50.000 la 4 milioane de euro, prin vânzarea onlineÎn pofida creșterii numărului de utilizatori și a timpului petrecut online, majoritatea internauților spun că petrec același număr de ore pe rețelele de socializare, media zilnică menținându-se la 2 ore și 25 de minute. Facebook a rămas cea mai utilizată platformă de social media, urmată de YouTube, WhatsApp, Facebook Messenger și Instagram.
Comerțul electronic este un alt sector care s-a dezvoltat puternic în pandemie. În contextul restricțiilor impuse de autoritățile din întreaga lume, atât companiile, cât și cumpărătorii s-au reorientat spre canalele online, iar multe dintre schimbările de comportament ale cumpărătorilor sunt, cel mai probabil, permanente.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibrid77% dintre utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani fac cumpărături online în fiecare lună, alimentele și produsele pentru îngrijirea personală fiind categoriile cu cele mai mari creșteri din e-comerț, potrivit raportului.
Totodată, 45% dintre internauți se îndreaptă spre rețelele de socializare pentru informații suplimentare despre produsele sau serviciile căutate. Ponderea este și mai mare în rândul utilizatorilor tineri, aceștia preferând să caute informații pe social media mai degrabă decât folosind un motor de căutare pe web.
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?“Din ce în ce mai mult, consumatorii relaționează cu brandurile în același mod în care o fac cu prietenii și membrii familiei, prin intermediul aplicațiilor sociale și de mesagerie. Pandemia doar a accelerat această schimbare și până și brandurile rămase în urmă au trecut la interacționarea online”, a comentat Tom Keizer, directorul general al Hootsuite.