Raiko Transilvania, companie specializată în producția și distribuția de sisteme de jgheaburi, acoperișuri și accesorii pentru acoperișuri, anunță închiderea cu succes a celei de-a doua runde de finanțare.
În timpul plasamentului privat, care a durat 3 zile între 13 și 17 februarie, compania a vândut 800.000 acțiuni noi pentru 1.05 lei per acțiune și a atras în total 840.000 lei de la investitorii de la Bursa de Valori București.
A fost a doua operațiune realizată de Raiko Transilvania pe piața de capital locală, după ce în iulie 2019 a vândut 1 milion de acțiuni noi într-un plasament privat și a atras 1.050.000 de lei de la 29 de investitori de pe Bursa de Valori București. Acțiunile companiei urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRO a BVB, iar conducerea va finaliza toate procedurile necesare în vederea listării imediat după închiderea celei de-a doua oferte.
CITEȘTE ȘI Conferința Profit.ro - Nu cu croissant sau cafea, ci cu respect păstrezi un om. Dar e îngrijorare: Ce fac dacă angajatul cu investiție se ridică brusc și pleacă? Statul are pârghii. Ministerul Muncii însă ignoră cu dezinteresAu participat 20 de investitori individuali și instituționali. Oferta de acțiuni RAIKO a fost disponibilă exclusiv pentru clienții Tradeville. Capitalul atras în urma acestui plasament privat va fi direcționat în primul rând către achiziționarea de materiale și bunuri pentru a crește capacitatea de producție și vânzare și pentru a răspunde cererii tot mai mare de produse RAIKO, în special pe piețele externe.
RAIKO este o companie românească înființată în 2014 la Căpușu Mare, județul Cluj, de Tomasz Kurcin, care deține funcția de Președinte al Consiliului de Administrație. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, Tomasz Kurcin împreună cu soția sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin, dețin aproximativ 53% din companie, în timp ce free-float-ul companiei pe bursă va fi de 47%.
În 2020, Raiko Transilvania se așteaptă să genereze venituri de 5.000.000 de lei numai pe piețele externe. Țările în care Raiko își va focusa expansiunea vor fi cele baltice, nordice, Republica Cehă, Rusia și Ucraina. De asemenea, compania intenționează să lanseze în următoarele luni o nouă linie de produse sub brandul AluRAIKO, care va include sisteme de jgheaburi cu 25 de ani garanție și care vor fi dedicate în principal proiectelor de restaurare. Alte planuri pentru 2020 includ lansarea unei linii de produse ecologice, printre care un sistem de jgheaburi care va permite reciclarea apei pluviale și va promova economisirea apei pe toate piețele de activitate, precum și introducerea de ambalaje biodegradabile pentru toate produsele cu scopul de a deveni, în următorii ani, o companie cu zero deșeuri.
Raiko este o companie românească înființată în 2014 la Căpușu Mare, județul Cluj, de Tomasz Kurcin, care deține funcția de Președinte al Consiliului de Administrație. După închiderea celui de-al doilea plasament privat, Tomasz Kurcin împreună cu soția sa, Katarzyna Wieszczek-Kurcin vor deține un procent de 53% din companie, în timp ce free-float-ul companiei va fi de 47%. Odată ce va intra la tranzacționare pe AeRO, Raiko va fi a doua companie cu capital majoritar polonez care va fi listată la Bursa de Valori București, după fondul polonez Carpathia Capital listat pe piața AeRO din 2015.
La sfârșitul anului 2018, Raiko avea o cotă estimată de 3,1% pe piața de jgheaburi din România, cu o creștere de 0,5% față de 2017. Valoarea totală a pieței sistemelor de colectare a apei pluviale din România a fost estimată în 2018 la 40,89 milioane euro.