Utilizatorii israelieni ai rețelelor de socializare ironizează noul nume al companiei lui Mark Zuckerberg, Meta, deoarece sună similar cuvântului „mort” în ebraică, scrie CNN.
Facebook Inc. a devenit, pe 28 octombrie, Meta, într-un demers de schimbare a brandului care se concentrează pe ambițiile companiei de a construi „metaversul”, un mediu virtual comun pe care mizează că va fi deveni următoarea mare platformă informatică, scrie News.ro.
Mulți utilizatori Twitter au luat în derâdere noul nume folosind hashtag-ul #FacebookDead. „Cineva nu și-a făcut documentarea pentru rebranduire”, a scris unul dintre ei.
Dr. Nirit Weiss-Blatt, autor al „The Techlash and Tech Crisis Communication”, a scris: „În ebraică, «Meta» înseamnă «Mort». Comunitatea evreiască va ridiculiza acest nume mulți ani de acum înainte”.
„Eroare gravă?? Noul nume al Gacebook, Meta, înseamnă mort în ebraică. Amuzant. #FacebookDead”, a scris un altul.
Eforturile lui Mark Zuckerberg de a restructura Facebook vin într-o perioadă în care compania se confruntă cu ceea ce ar putea fi cel mai mare scaldal în care este implicată de la lansarea sa, în 2004.
Gigantul social media este în prim-plan după publicarea, săptămâna aceasta, a „The Facebook Papers”, documente interne obținute de 17 organizații media, inclusiv CNN, care susțin acuzațiile făcute de avertizorul Frances Haugen potrivit cărora compania este plină de neajunsuri instituționale.
Documentele au dezvăluit cum Facebook a propulsat dezinformarea, a încercat să elimine conținutul legat de traficul de persoane și să își crească baza de utilizatori adolesccenți, deși o analiză internă sugera că platformele sale, mai ales Instagram, pot avea efecte negative asupra sănătății lor mintale.