Cel mai mare operator hotelier din lume, Marriott International, prezent și în România, va renunța la paiele și bețișoarele pentru amestecat confecționate din plastic în cele peste 6.500 de proprietăți pe care le deține la nivel global.
Potrivit companiei, mutarea va reduce, anual, numărul de paie plastic folosite cu 1 miliard de bucăți. În cazul bețișoarelor pentru amestecat ceauri și cafea, consumul se va reduce cu 250 de milioane de bucăți anual.
Marriott Internațional, cu venituri anuale de peste 20 de miliarde de dolari, deține peste 6.500 de proprietăți în 127 de țări și cel mai larg portofoliu de branduri hoteliere din industria globală de profil. Între brandurile companiei se află JW Marriott, The Ritz Carlton, Bulgari și Renaissance.
CITEȘTE ȘI Severina Pascu, fosta șefă a UPC România, a fost promovată la conducerea UPC ElvețiaArticolele din plastic de unică folosință, precum paiele pentru băuturi, farfuriile, dar și bețișoarele pentru curățarea urechilor, ar putea fi interzise în Uniunea Europeană, potrivit unor noi norme în vederea reducerii deșeurilor din plastic. Comercializarea recipientelor din plastic pentru băuturi va fi permisă, potrivit acelorași norme, doar dacă dopurile și capacele acestora rămân atașate de corpul recipientului.
În contextul în care cantitatea de deșeuri dăunătoare din plastic în mări și oceane continuă să crească, Marea Marea Britanie a anunțat deja că vrea să interzică paiele de plastic, iar McDonald's și Starbucks au anunțat că vor începe să renunțe la paiele din plastic în favoarea unor alternative mai ecologice.
Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București și a devenit cel mai mare lanț hotelier din lume în 2016, prin achiziția Starwood pentru 13,6 miliarde de dolari. Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, primul hotel sub această marcă din România fiind inaugurat în luna august, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel.