Marlboro, cea mai vândută marcă de țigarete din lume, ar putea ajunge din nou, după mai bine de un deceniu, să aibă un singur proprietar pe piața americană și la nivel internațional. Philip Morris International (PMI), care deține brandul Marlboro pe piețele din afara SUA, analizează o posibilă fuziune cu Altria, care deține și comercializează marca pe piața americană, operațiune care ar crea un gigant cu o valoare de piață de circa 210 de miliarde de dolari.
Cele două companii s-au separat în 2008.
Altria Group, care a luat naștere sub numele de Philip Morris Companies, este una dintre cele mai mari companii din industria tutunului. Cea mai cunoscută marcă de țigarete a grupului american este Marlboro, lansată și comercializată de Phillip Morris USA, divizie a Altria. Totodată, Marlboro este și cel mai vândut brand de țigarete la nivel mondial.
CITEȘTE ȘI KKR a devenit cel mai mare acționar al Axel Springer, proprietarul Bild și Business InsiderOperațiunile internaționale ale Altria Group (fosta Philip Morris Companies) au fost separate de compania mamă în 2008. De atunci, în afara SUA, Marlboro și alte mărci comercializate de Altria în Statele Unite (Assos, Chesterfield, L&M etc) sunt vândute de Phillip Morris International.
Discuțiile în vederea unei fuziuni au loc în contextul unui declin al vânzărilor de produse tradiționale din tutun. Producătorii investesc în dezvoltarea țigaretelor electronice și a altor produse pentru "vapat", văzute ca o posibilă alternativă la țigările obișnuite. La sfârșitul anului 2018, Altria a cumpărat circa 35% din acțiunile companiei americane de țigări electronice Juul Labs, pentru aproape 13 miliarde de dolari.