Startup-ul FOLK, care a creat o platformă pentru medicină preventivă și longevitate, a intrat pe piața locală.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Business-ul a fost pornit în Elveția de către Jan Vichr, Cristian Ducu, Silviu Croitoru, Guido Axmann și Christian Baechler, iar România este acum prima țară în care aceștia au lansat platforma.
FOLK AG, cu sediul în Zürich, a fost înființată în 2021.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Avem trei piloni de business. Primul este cel de conveniență și de informații, iar aici avem 50 de teste pe care le poți face acasă din diverse zone, precum deficit de vitamine, intoleranțe, alergii, neurotransmițători. Avem și monitorul de glucoză, vrem să aducem în curând și un tracker pentru somn.
O să continuăm să aducem mai multe produse din zona asta de a înțelege ce se întâmpla cu tine, cu corpul tău. După care o să construim o bază de date în care să se poată strânge toate aceste informații și cu timpul vrem să aducem health coaches, care să se uite la aceste date și să facă diferite recomandări, precum de schimbare de lifestyle etc.”, spune, pentru Profit.ro, Silviu Croitoru, co-fondator FOLK.
Startup-ul a vândut circa 40 de senzori de glucoză și 10 teste de sănătate care pot fi efectuate la domiciliu.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eMAG planifică o dublare a hub-ului logistic central al Sameday. A cumpărat terenul fostei baze de producție a Tehnologica Radion din Chitila. Proceduri lansate de înființare a unui parc industrial„Urmează să mai adăugăm produse. În momentul de față, principalul nostru scop este să le dăm oamenilor informația necesară astfel încât să aibă mai multă grijă de ei. Românii sunt avizi de tehnologie și, cu toate acestea, nu este o piață foarte accesibilă. Majoritatea producătorilor se duc în Germania, America, Franța, Italia și toată zona asta de CEE e neservită. Și atunci, noi ne chinuim să aducem produsele astea la care România nu are acces pentru că producătorii nu o văd ca pe o piață atât de interesantă”, spune acesta.
Startup-ul vizează și deschiderea de magazine fizice în viitor.
„O să avem și magazine fizice. Vrem să facem nu doar niște magazine, ci o reinterpretare a experienței de analize medicale. Sunt destul de multe companii în România care fac asta, dar noi credem că mai e încă de lucrat la experiență. E greu de spus când vom deschidem primele magazine fizice. Noi momentan suntem în zona de product market fit.
Lucrurile sunt oricum și mai complicate în ceea ce privește retailul fizic din cauza legislației. Și testele vrem să le punem în retail, dar nu e atât de simplu. Legislația e foarte ambiguă. O să mai dureze puțin până o să punem produsele în retail, momentan o să le avem doar online pentru că aici regulile sunt mai relaxate”, precizează Silviu Croitoru.
CITEȘTE ȘI Tranzacție nouă pe piața automatelor de cafea din România - Concernul austriac café+co își vinde business-ul localPână la finalul anului 2024, compania estimează că va ajunge la vânzări de 2 milioane de euro.
„Noi am făcut bootstrapping până acum. Acum închidem prima investiție, de circa 1 milion de euro. Suntem în discuție. Probabil că în maximum o lună închidem runda. Majoritatea investitorilor sunt străini. Avem și niște discuții pe plan local, dar foarte puține.
Pe viitor, vrem să luăm toată Europa. O să urmeze Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, exact cum s-a lansat Fashion Days. După care să trecem către Europa mai dezvoltată”, afirmă antreprenorul, adăugând că banii atrași de la investitori vor merge către dezvoltarea platformei și intrarea pe alte piețe.