Achiziția de 69 de miliarde de dolari a Activision Blizzard de către Microsoft ar afecta concurența pe piața britanică a jocurilor video, arată concluziile provizorii ale unei investigații a autorității de supraveghere antitrust din Marea Britanie.
Urmărește-ne și pe Google News
Autoritatea pentru Concurență și Piețe a emis un punct de vedere inițial, potrivit căruia tranzacția ar putea avea ca rezultat o diminuare substanțială a concurenței, prețuri mai mari și mai puține opțiuni sau mai puțină inovație pentru jucătorii din Marea Britanie.
CITEȘTE ȘI Affidea - Prima achiziție în România după vânzarea către grupul Lambert: a achiziționat 7 clinici ExMed
Acțiunile Activision scad cu aproape 3% în tranzacțiile pre-market.
CMA a cerut Microsoft să explice modul în care poate rezolva preocupările până pe 22 februarie. Termenul legal pentru ca CMA să publice un raport final este stabilit pentru 26 aprilie, deși agenția a declarat anterior că speră să finalizeze investigația înainte de această dată.
Microsoft a anunțat pentru prima dată tranzacția cu Activision anul trecut, dar s-a lovit de neîncrederea autorităților de reglementare la nivel mondial, care se tem că Microsoft ar putea îngreuna accesul neîngrădit al platformelor rivale la cele mai populare titluri ale Activision. Dacă se va finaliza, achiziția va fi cea mai mare din istoria Microsoft. În urma tranzacției, Microsoft ar deveni, din punct de vedere al veniturilor, a treia mare companie din industria jocurilor video, după Tencent și Sony. Achiziția vizează francizele celebre ale studiourilor Activision, Blizzard și King (reunite sub umbrela Activision Blizzard), inclusiv "Warcraft", "Candy Crush" sau "Call of Duty". Activision Blizzard are, la nivel global, venituri de circa 8 miliarde de dolari și aproximativ 10.000 de angajați. Compania se află, în prezent, în centrul unui scandal legat de hărțuire sexuală și discriminare la locul de muncă.
Oferta de 69 miliarde făcută de Microsoft pentru Activision Blizzard este investigată și în SUA, de către Comisia Federală pentru Comerț, dar și de către Comisia Europeană.