Compania americană Airbnb, operatorul platformei omonime de rezervări de spații de cazare, concediază 30% din personalul de recrutare, reprezentând 0,4% din forța de muncă totală a companiei, de 6.800 persoane.
Pe de altă parte, Airbnb susține că intenționează să-și extindă numărul total de angajați în acest an.
În timp ce mulți dintre concurenții săi și-au redus previziunile de creștere din cauza ratelor de împrumut crescute și a încetinirii în întreaga industrie, Airbnb a fost una dintre puținele companii care a evitat concedieri majore. Între timp, pe măsură ce cererea de călătorii a crescut în urma pandemiei, industria călătoriilor a rămas în mare parte rezistentă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În timpul pandemiei, Airbnb a concediat 25% din forța de muncă, respectiv aproximativ 1.900 de angajați.
În ultimul trimestru 2022, platforma a raportat un profit de 319 milioane de dolari, la venituri de aproape 2 miliarde de dolari.
În noiembrie, acțiunile Airbnb au scăzut puternic, deoarece investitorii s-au arătat atunci îngrijorați cu privire la o încetinire a cererii, chiar dacă ultimele datele trimestriale au depășit așteptările.
Compania a anunțat că se așteaptă ca rezervările sale din trimestrul al patrulea să se "tempereze ușor" din cauza presiunii exercitate de fluctuațiile valutare și de mixul de afaceri. Totuși, CEO-ul Brian Chesky a afirmat că afacerea "continuă să prospere în ciuda incertitudinilor macroeconomice".
Airbnb este cel mai mare jucător pe piața pe care activează, cu o capitalizare de piață de 62,56 miliarde de dolari.
În 2020, Airbnb a atras 3,5 miliarde de dolari în cadrul celei mai mari oferte publice inițiale (IPO) din acel an, compania americană fiind evaluată la circa 47 de miliarde de dolari la acel moment.