Compania americană de soft Adobe va prelua producătorul de software Marketo pentru 4,75 miliarde de dolari, consolidându-și astfel instrumentele de marketing în încercarea de a concura cu Salesforce.com, Microsoft, SAP și Oracle. Marketo comercializează software de marketing utilizat de companii pentru a identifica și a ajunge la noi clienți prin e-mail, mesaje text, social media și alte canale.
Tranzacția, programată să fie finalizată în al patrulea trimestru al anului fiscal 2018, este indicată drept cea mai mare achiziție semnată de Adobe.
Gigantul american a căutat în ultima perioadă să dezvolte o suită de software care să includă programe de publicitate, analiză și programe de comerț electronic, iar preluarea Marketo, deținută de Vista Equity Partners, oferă una dintre ultimele piese ale puzzle-ului.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Gigantul Apple și-a înființat în România o firmă. Administrator este directorul de Corporate Law - International al companiei americaneVista Equity a cumpărat Marketo în mai 2016 pentru 1,8 miliarde de dolari și obține astfel, după doi ani, un profit de 2,95 miliarde de dolari.
În primăvară, Adobe a ajuns la un acord definitiv pentru a cumpăra Magento Commerce, cea mai populară platformă pentru comerț electronic la nivel mondial, cu 1,7 miliarde de dolari.
Platforma americană Magento furnizează soft pentru crearea și operarea de magazine online, oferind soluții pentru gestionarea achizițiilor și livrărilor, dar și instrumente de marketing online în peste 100.000 de magazine online, printre care Canon, Burger King sau Seat. În România, Magento are o cotă de circa 18% totalul magazinelor de comerț electronic.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Bitdefender se extinde pe piața australiană prin preluarea partenerului SMS eTech și deschide un birou propriu în MelbourneDe asemenea, în urmă cu doi ani a preluat platforma de publicitate video TubeMogul, într-o tranzacție evaluată la 540 milioane de dolari.
Prin noua tranzacție, Adobe va câștiga aproape 5.000 de clienți.
Pentru trimestrul III al acestui an, Adobe a raportat încasări de 2,29 miliarde de dolari, reprezentând o creștere de 24% față de perioada similară a anului precedent și un nou record pentru companie, fiind pe cale să devină o companie de 10 miliarde de dolari. Majoritatea veniturilor continuă să vină de la Creative Cloud, care include Photoshop, InDesign și Illustrator, printre alte programe software Adobe.
În ultimul an, prețul acțiunilor Adobe a crescut de la 149,96 dolari la 266,05 dolari.
CITEȘTE ȘI Furnizorul clujean de soft AROBS semnează o nouă tranzacție: preia firma care deține platforma alarma.roAdobe a intrat în România în 2006, în urma achiziției companiei locale Interakt Online, înființată de Bogdan Rîpa și Alexandru Costin.
Subsidiara din România a gigantului american Adobe a consemnat anul trecut afaceri de 139,4 milioane de lei, cu 16,1% mai mult față de 2016. Cu aproape 490 de angajați, Adobe Systems România a înregistrat un profit net de 2,92 milioane de lei, de la 4,14 milioane de lei în 2016.
Datoriile au crescut cu 51,3%, la 25,1 milioane de lei, iar creanțele au urcat cu 9,7%, la 22,67 milioane de lei.
Pentru acest an, obiectivul subsidiarei locale este atingerea unei cifre de afaceri de peste 152 milioane lei.