Două treimi dintre românii din mediul urban (64%) declară că și-ar dori mai multe bănci digitalizate, dar 68% spun că ar avea mai multă încredere în acestea dacă s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiționale.
Concluzia este indicată într-un studiu iSense Solutions desfășurat în luna iunie a acestui an, pe utilizatorii de internet din mediul urban.
Studiul a investigat și care este notorietatea servciului fintech Revolut, lansat recent și în România, care se vrea o alternativă bancară digitală și permite utilizatorilor să transfere bani în diferite valute și criptomonede. Potrivit celor mai recente date, publicate în iulie, Revolut a ajuns la 50.000 de utilizatori în România la două luni după deschiderea unui birou local.
Rezultatele studiului citat arată că doar 11% dintre români au auzit de Revolut. Dintre românii care folosesc Revolut, cei mai mulți (36%) l-au utilizat în alte țări, o treime (33%) l-au folosit pentru schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul în magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani și plăți online cu cardul fizic, dar și pentru economisire prin serviciul Vaults.
„Am fost curioși să vedem cât de deschiși sunt românii la noutățile din zona de banking și câți dintre aceștia utilizează sau ar folosi servicii precum Revolut. Studiul nostru arată că Revolut reprezintă o alternativă interesantă, însă în același timp există și o oarecare reticență în a utiliza un astfel de serviciu. Cu toate acestea, este notabil faptul că 64% dintre românii din mediul urban și-ar dori mai multe bănci digitalizate în România, iar 44% dintre aceștia au declarat că ar renunța la serviciile unei bănci tradiționale în favoarea unei bănci exclusiv digitale, ceea ce înseamnă că românii sunt deschiși la a încerca produse și servicii bancare noi”, afirmă Andrei Cânda, managing partner la iSense Solutions.
Cu toate că jumătate (52%) din populația urbană arată că ar folosi Revolut (după ce respondenții au fost expuși la o descriere a serviciului), studiul identifică și o serie de bariere pe care românii le au în legătură cu această aplicație. Atunci când vine vorba despre plăți și operațiuni, cei mai mulți au declarat că sunt mai retincenți în a efectua tranzacții prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate. Spre exemplu, 53% nu ar utiliza acest serviciu digital deoarece sunt mulțumiți de serviciile pe care le oferă banca actuală. În plus, aproape un sfert (24%) dintre participanți au susținut că nu au încredere în suportul oferit exclusiv online, iar 14% au spus că nu au suficientă încredere în companie. Cu toate acestea, 68% dintre românii din mediul urban au declarat că ar avea mai multă încredere în băncile digitale dacă acestea s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiționale.
Pe de alta parte, românii care au declarat că ar folosi Revolut ar face-o datorită posibilității de a folosi cardul internațional (62%) și a comisioanelor mai mici decât cele bancare (61%). 48% dintre cei ce ar utiliza Revolut sunt atrași de posibilitatea de a vedea un grafic lunar al cheltuielilor, și 20% dintre cei care ar utiliza Revolut ar face-o pentru posibilitatea de a tranzacționa criptomonede.
CITEȘTE ȘI Start-up-ul fintech Revolut, lansat și în România, dă tuturor utilizatorilor noi câte un card fizic gratuitStudiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 990 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România, gradul de eroare fiind de +/- 3%, la un nivel de încredere de 95%. iSense Solutions este o firmă de cercetare de piață fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, doctori în Sociologie, respectiv Marketing, cu peste 14 ani de experiență în domeniu.