Wizz Air ridică o nouă problemă pasagerilor, oferind o opțiune în realitate imposibil de aplicat

Wizz Air ridică o nouă problemă pasagerilor, oferind o opțiune în realitate imposibil de aplicat
scris 24 nov 2020

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și principal operator pe piața din România, ridică o nouă problemă pasagerilor, într-un context în care schimbă și anulează frecvent, în această perioadă, orele și zilele diferitelor curse deja rezervate, anulând însă acum și curse pe o perioadă mai lungă. Problema este generată chiar prin oferta de a rezerva, gratuit, un alt zbor operat pe aceeași rută cu cea anulată, condiția fiind însă ca data noului zbor să fie cu maximum 14 zile înainte sau cu maximum 60 de zile după data de plecare programată a zborului inițial (în funcție de disponibilitatea locurilor).

FOTO Un parteneriat public-privat în beneficiul comunității. Proiectul IULIUS din Cluj – 54,1 milioane de euro la buget CITEȘTE ȘI FOTO Un parteneriat public-privat în beneficiul comunității. Proiectul IULIUS din Cluj – 54,1 milioane de euro la buget
Urmărește-ne și pe Google News

Această condiție, de maximum 14 zile înainte sau maximum 60 de zile ulterior, este cea care face ca, în anumite situații, opțiunea prezentată public ca fiind la dispoziția pasagerilor să nu fie însă în practică posibil de aplicat. Aceasta deoarece, de exemplu, cursele Wizz Air pe ruta București-Viena au fost anulate succesiv, mai întâi până la finele lunii decembrie, ulterior până după prima decadă a lunii ianuarie, iar acum până la sfârșitul lunii martie, biletele vândute, unele cu reduceri anunțate public din timp, fiind anulate.

LUMEA SE SCHIMBĂ - Educația financiară, în epoca digitalizării CITEȘTE ȘI LUMEA SE SCHIMBĂ - Educația financiară, în epoca digitalizării

Pasagerii rămași fără cursă au fost anunțați că au la dispoziție și posibilitatea de a rezerva un alt zbor operat de companie pe aceeași rută sau, dacă este necesar, pe o rută comparabilă, dar data noului zbor trebuie să fie cu maximum 14 zile înainte sau cu maximum 60 de zile după data de plecare programată a zborului inițial (în funcție de disponibilitatea locurilor). În condițiile în care cursele spre Viena, de exemplu, sunt însă anulate din toamnă și până la finele lunii martie, această opțiune pusă la dispoziția pasagerilor nu este aplicabilă, pentru simplul motiv că în intervalul de 14 zile înainte - 60 de zile după în care trebuie să rezerve o altă cursă spre Viena, în locul celei anulate, ...nu există practic o altă cursă. Nu au fost transmise date clare nici legat de ce înseamnă "curse comparabile", în condițiile în care sistemul tehnic de înlocuire a cursei anulate pe această rută indică posibilitatea de rezervări doar spre Austria, către care cursele...sunt însă anulate.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

Astfel, pasagerii sunt obligați în realitate să apeleze la celelalte două opțiuni, respectiv să solicite rambursarea banilor sub formă de credite wizz air (deci asumându-și că renunță la rambursarea banilor în schimbul unor alte curse cu wizz air, în următorii 2 ani) sau să solicite restituirea banilor în contul bancar, fără ca în mesajul primit să fie însă indicat și în cât timp vor primi efectiv banii înapoi.

Contactați de mai multe zile de Profit.ro, reprezentanții Wizz Air nu au răspuns până la acest moment.

UPDATE Compania Wizz Air a transmis următorul răspuns:

"Ca răspuns la situația actuală cauzată de pandemia COVID-19, Wizz Air a mărit perioada de reprogramare gratuită de la 30 la 60 de zile după data zborului inițial. Pasagerii cu rezervări afectate de anularea zborului pot face o rezervare gratuită pe aceeași rută sau pe o rută comparabilă cu 14 zile înainte sau cu 60 de zile după.  Dacă nu este disponibil alt zbor adecvat pentru aceeași rută sau comparabilă în acel interval de timp, pasagerul poate solicita anularea rezervării și primi o rambursare în credite WIZZ în valoare de 120% din prețul biletului (dacă a fost plătit inițial cu cardul sau prin transfer bancar) sau cere 100% din tarif înapoi conform metodei de plată inițiale. Pasagerii care și-au efectuat rezervările prin intermediul agențiilor de turism - inclusiv agențiile de turism online - ar trebui să ia legătura cu compania de la care și-au cumpărat biletele.“

Anterior a fost relatat că schimbarea și anularea frecventă a curselor aeriene a generat și oferte ridicole din partea Wizz Air, în care pentru o cursă plătită și rezervată anterior pe ruta București-Viena și retur, cu plecare pe 31 august și întoarcere pe 3 septembrie, deci cu 4 zile în capitala Austriei, a fost propusă o altă variantă: plecare pe 2 septembrie cu aterizare la Viena la ora locală 14.25 și întoarcere de la Viena în aceeași zi, cu decolare la ora locală 14.55. Practic, în loc de un sejur de 4 zile în Austria, Wizz Air a oferit 30 de minute pe aeroportul din Viena. 

VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Klaus Iohannis a testat Ford Puma, la uzina din Craiova. “Mi-a plăcut mașina!”. Ford anunță o nouă investiție

În urmă cu doi ani, cum relata atunci Profit.ro, tot Wizz Air a decis să apeleze la o metodă inedită în relația cu clienții cărora le-a anulat atunci cursa pe ruta București-Cluj-Napoca, notificându-i că, în ziua în care voiau să călătorească spre Cluj, au rezervată în loc o cursă spre Londra, chiar dacă aceștia nu și-au propus să plece în Marea Britanie. 

Profit.ro a anunțat recent că România a fost cea mai profitabilă piață pentru Wizz Air în cel mai recent an financiar, deși este depășită de Polonia și Marea Britanie în topul celor mai mari piețe ale operatorului aerian low-cost.

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz air
angajari