Aproximativ 85% dintre cetățenii Uniunii Europeane (UE) nu își cunosc drepturile ca pasageri ai liniilor aeriene și pierd peste 5 miliarde de euro în fiecare an pentru că nu cer despăbugiri pentru zborurile întârziate, anulate sau suprarezervate, potrivit unui studiu efectuat de AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.
Totodată, potrivit acestui studiu, 53% dintre pasagerii care au probleme cu zborurile lor consideră că au dreptul să primească o compensație de până la 600 euro, iar 44% dintre pasagerii afectați de zborurile întârziate sau anulate nu depun o plângere, scrie News.ro.
În același timp, 66% dintre pasagerii afectați de întârzierea, anulare sau suprarezervarea unui zbor susțin că transportatorii aerieni nu îi informează despre drepturile lor.
“Legislația UE 261 care protejează drepturile călătorilor este foarte valoroasă. Cu toate acestea, pasagerii încă se simt neputincioși în relația cu companiile aeriene și mulți dintre aceștia pierd compensațiile la care au dreptul, pentru că nu depun cerere. În fiecare an, aproape 13 milioane de pasageri lasă peste 5 miliarde de euro în mâinile companiilor aeriene, care le datorează despăgubiri după întreruperile neplăcute ale zborurilor”, a declarat directorul AirHelp, Henrik Zillmer, în cadrul comunicatului.
CITEȘTE ȘI Rechemare în România pentru 1.700 de vehicule Mercedes-Benz, în scandalul airbagurilor ce se deschid singure. La nivel global, au fost rechemate peste 400.000 de mașiniAstfel, în ciuda legii EC 261, existente de 14 ani, care reglementează dreptul pasagerilor la despăgubiri, aceștia nu aplică pentru compensații din următoarele motive: nu știu că au acest drept (42%), nu cred că sunt eligibili pentru despăgubire (36%) și nu știu cum să depună o reclamație (24%).
În ce privește România, AirHelp a identificat în 2017 peste 42.000 de pasageri români eligibili pentru despăgubiri. Dacă le-ar solicita, valoarea lor ar fi de 12 milioane de euro.