Vânzările online au cunoscut în ultimii ani o creștere puternică în toate domeniile de activitate, acest canal de distribuție dovedindu-și utilitatea cu prisosință după momentul impunerii restricțiilor ca urmare a declanșării pandemiei de coronavirus, începând cu luna martie 2020.
În acest context, antreprenorii sunt impinsi spre online sau convinsi de solutia online pentru afacerea lor să-și aducă business-ul în mediul online, pe un marketplace, iar cei care au făcut-o deja culeg roadele acestei decizii.
Pentru a-i ajuta pe selleri să se concentreze mai mult pe zona comercială, eMAG a lansat serviciul Fulfilment by eMAG (FBE), investiția în tehnologie ridicându-se la un milion de euro.
Înrolarea sellerilor în Fulfilment by eMAG îi degrevează de multe dintre activitățile operaționale, lăsându-le mai mult timp la dispoziție pentru a se concentra pe aspectele comerciale, menite să-i ajute să-și sporească afacerea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, toate serviciile de pe întregul lanț logistic, de la recepție și până la depozitare, picking, împachetare, livrare, relații cu clienții sau retur, acolo unde este cazul, sunt oferite în mod eficient în cadrul Fulfilment by eMAG (FBE).
Accesarea acestui program poate genera vânzări mai mari, crescând rata de conversie a produselor, datorită unor efecte benefice în lanț.
Astfel, clienții vor beneficia de servicii îmbunătățite de cumpărare și livrare prin atingerea mai ușoară a pragului unic de gratuitate al eMAG, prin însumarea valorii comenzilor pentru produsele sellerilor cu comenzile eMAG.
De asemenea, clienții vor beneficia de servicii la standardul de calitate eMAG, care generează îmbunătățirea Seller Ratingului. Indicatorul ce evaluează, pe o scară de la 1 la 5, experiența pe care o au clienții cu privire la modul în care sellerii de pe platforma eMAG Marketplace gestionează fiecare comandă separat; datorită unei experiențe pozitive a clienților, și poate conduce la creșterea frecvenței lor de cumpărare.
În plus, produsele livrate prin această facilitate vor purta marcajul “Livrat de eMAG”, imediat lângă denumirea sellerului, care astfel beneficiază de umbrela de imagine eMAG.
Toți indicatorii de sănătate a contului eMAG Marketplace vor fi gestionați de eMAG, riscul ratării unuia sau mai multora dintre ei fiind semnificativ redus.
În cazul în care, din rațiuni de limitare logistică, sellerii au produse cu handling time mai mare de 24-48 de ore, înscrierea lor în programul Fulfilment by eMAG (FBE) le va face eligibile livrării rapide, iar produsele lor vor putea fi înscrise în eMAG Genius, serviciul premium pentru clienți, prin care aceștia au acces la mii de produse, livrare rapidă și gratuită și perioadă extinsă de retur gratuit.
Sellerii care folosesc acest serviciu trebuie să trimită marfa în depozitul eMAG, iar apoi toate operațiunile vor fi gestionate pentru ei.
Servicii oferite prin Fulfilment by eMAG sunt recepție marfă, depozitare, evaluarea cantitativă a produselor trimise în FBE, preluare comenzi și retururi, pick and pack, eliberare facturi și AWB-uri, predarea coletelor curierului agreat și în proces de retur simplificat.
Pentru un seller, avantajele FBE sunt livrare rapidă și sigură, inclusiv în perioadele aglomerate, optimizarea costurilor suplimentare din depozit pentru chirie și salarii, reducerea costurilor pentru soluțiile de picking și packing, reducerea costurilor de logistică cu până la 50%, diminuarea birocrației pentru obținerea autorizațiilor de funcționare – sellerii nu mai au nevoie de autorizații pentru depozitare, salariați, spații, scalabilitate pe termen lung – sellerii își pot crește afacerea rapid și au stabilitate pe termen lung; nu trebuie să își schimbe punctul de lucru, depozitul sau să închirieze alte spații suplimentare, costuri mici de depozitare a produselor, acces la servicii de calitate oferite de eMAG, consolidarea taxelor de transport cu alți selleri din programul FBE si cu eMAG și, nu în ultimul rând, mai puține griji în privința pierderilor din depozit sau a deteriorării la depozitare.