1. Cine este Siri Global și de ce jucării?
Andra Bondoc: Ideea antreprenoriatului ne tenta de ceva timp, atât pe mine cât și pe soțul meu, dar până anul trecut nu am avut curajul s-o transformăm în realitate. Imboldul final a venit tot din „interior”, un membru al familiei era deja de un an seller în eMAG Marketplace și ne-a tot împins de la spate să nu mai așteptăm, pentru că avem ce să învățăm și vom fi sprijiniți mai ales la început de drum.
Iar jucăriile au apărut cumva natural, pentru că tot căutam unele noi pe care să i le cumpărăm fetiței noastre, de 4 ani și jumătate, dar de multe ori ajungeam la concluzia că fie nu sunt calitative, fie devin plictisitoare după foarte puțin timp. Așa că am pornit într-o adevărată aventură de identificare a furnizorului care să ne ofere exact ceea ce căutam, mai ales că fiecare produs pe care îl comercializăm acum trece printr-un proces extrem de serios de verificare și aprobare din partea fetiței noastre. Dacă o jucărie i se pare neinteresantă sau o abandonează după doar o zi, este clar că trebuie să mai căutăm
2. Când ați listat primele produse în Marketplace și cum a fost interacțiunea inițială cu platforma?
A.B.: Am deschis pe 11 decembrie 2020 și am prins, practic, o perioadă încărcată, între 2 sărbători (Moș Nicolae și Crăciun), cu mulți potențiali clienți aflați în căutare de cadouri. Am început cu 12 produse și în doar 3 săptămâni am primit 250 de comenzi.
Fiind o perioadă foarte aglomerată, uneori întârziau răspunsurile pe care le așteptam de la account manager-ul nostru, astfel că ne-a ajutat foarte mult conținutul din eMAG Academy.
Am trecut cu atenție prin articolele din eMAG Academy și chiar am învățat foarte multe, într-un timp scurt. Mi-a plăcut faptul că în zona de documentație, de exemplu, tutorialele ne-au ajutat să înțelegem unde greșeam în procesul de încărcare al listing-ului și de ce sistemul nu ne valida produsele.
Ulterior, pentru că ne-am dorit să ușurăm partea logistică, am intrat și în Fulfilment by eMAG. Am accesat programul din ianuarie, am împărțit produsele, o parte dintre ele le-am dus în depozitul eMAG. Era dificil să fac totul singură, și aici mă refer la ceea ce ține de logistică. Ne-am dorit de la bun început să accesăm Fulfilment by eMAG, dar am vrut să avem o perioadă de acomodare, să testăm întâi, să vedem cum ne descurcăm.
3. De ce eMAG Marketplace și care a fost impactul asupra vânzărilor intrarea în platformă?
A.B.: Am privit de la început eMAG Marketplace drept o rampă de lansare, mai ales că aveam și exemplul rudei noastre, care era deja activă în platformă. Este greu de spus cum ar fi evoluat business-ul nostru fără intrarea în eMAG Marketplace, pentru că nu avem încă un site propriu, iar eu am și un job full-time, diferit ca domeniu. Practic, cele aproape trei luni de când suntem listați în platformă au fost o experiență foarte frumoasă, un altfel de job extra. Cumulat și cu școala online, am avut un final de an 2020 foarte plin - 3 joburi chiar: angajată, antreprenor în eMAG Marketplace, mamă.
Am lucrat în vânzări, de aceea îmi place să cunosc oameni, să răspund întrebărilor și m-a încântat faptul că eMAG este deschis la feedback, inclusiv la cel negativ. Per total, îmi place, te provoacă să faci mai mult. Momentan nu pot să renunț complet la jobul pe care îl am, sunt domenii foarte diferite și mă simt împlinită în ambele proiecte.
4. Unde vedeți business-ul peste 12 luni și care va fi aportul platformei la dinamica vânzărilor?
A.B.: Îmi doresc să diversific gama, nu aș vrea să rămân doar pe jucării. Totuși, vreau să testez produsele noi, să aleg cu grijă gama, să văd despre ce este vorba întâi, fără grabă.
Mediul online este dinamic, atât timp cât aduci produse de calitate, iar clienții sunt mulțumiți, business-ul înflorește. Mi-aș dori să mă extind și în platforma eMAG Bulgaria, acum suntem și pe eMAG Ungaria. Întreg procesul de extindere aș vrea să se desfășoare tot prin eMAG, ne gândim să mergem în viitorul apropiat cu produsele și în platforma IMN.
Participarea în campanii ne-a ajutat până acum foarte mult, ne-a ajutat să obținem vizibilitate. Am avut o campanie cu livrare gratuită, am suportat noi costurile de transport, iar rezultatele au fost extraordinare, practic am urcat foarte mult în categorie, avem produse care sunt printre primele din categorie.
5. China și produse de calitate – unii consideră asocierea drept dificilă. Cât de greu este să găsești un furnizor cu produse de calitate și cum se diferențiază?
A.B: A fost o provocare pentru mine, am căutat ceva vreme, am discutat cu foarte mulți furnizori. Mi-am dat seama că există două variante: poți aduce multe lucruri ieftine, dar poți aduce și partea aceea din China care îmbină prețul și calitatea. China are produse foarte bune, dar, cum la noi ajung mai mult cele slab calitative, pe piață ei sunt văzuți cu neîncredere, au primit o etichetă de calitate îndoielnică.
Am avut noroc după ceva timp să ajung la un furnizor care mi-a arătat produsele (am vorbit mult pe video, că să înțeleg ce produse vinde, cum arată etc.), am luat mostre, să le testez cu fetița mea, să vedem cum se joacă cu ele, dacă sunt sau nu periculoase, dacă într-adevăr eticheta de 3 ani+ este reală sau sunt de fapt 5 ani+. Mai ales că în perioada aceasta, în care cu toții stăm foarte mult timp acasă, cele mai căutate sunt jocurile interactive, care îmbină învățatul cu distracția.
Îmi place promptitudinea colaboratoarei noastre din China și că avem un flow bun, chiar dacă încă îl perfecționăm. Așa cum vă spuneam, fetița noastră a fost principalul judecător în alegerea produselor, ea a făcut „controlul calității”.