Platforma eMAG Marketplace lansată în 2011, permite oricărei companii să-și listeze și prezinte online oferta de produse. În prezent, platforma are 22.000 de selleri, a căror ofertă poate fi accesată de o bază extinsă de clienți, traficul zilnic depășind 500.000 de clienți potențiali, cifră care asigură vizibilitate crescută și potențial de creștere a afacerii.
Pentru a deveni seller eMAG, cei interesați au nevoie doar de un laptop conectat la internet, cartea de identitate și de actele firmei, pe care le încarcă în formularul de înscriere eMAG Marketplace.
Înscrierea în platformă este fără costuri, la fel și listarea produselor, iar sellerii au la dispoziție un dashboard prin intermediul căruia pot să-și gestioneze produsele și să-și proceseze comenzile.
Sellerii au acces gratuit la instrumente de monitorizare și analiză în timp real a evoluției afacerii lor, precum și recomandări personalizate, alerte și mesaje care îi notifică în cazul în care este nevoie de o acțiune rapida, în contul deschis pe eMAG Marketplace.
Partenerii care au deja un magazin online deschis îl pot sincroniza cu platforma eMAG Marketplace prin intermediul unui API (Application Programming Interface), automatizându-și astfel fluxurile de produse și comenzi.
Înscrierea în eMAG Marketplace le oferă sellerilor și oportunitatea de a-și promova produsele prin intermediul canalelor de marketing online și offline folosite de eMAG.
Pe lângă deschiderea la nivel național, partenerii eMAG Marketplace își pot extinde afacerea și pe plan internațional fără costuri suplimentare, fie listându-se direct pe platformele eMAG Marketplace Bulgaria sau eMAG Marketplace Ungaria, fie accesând gratuit platforma digitală unică IMN (International Marketplace Network), care le permite să acceseze marketplace-urile din Italia, Franța și Germania.
În schimbul acestor servicii, sellerii vor achita un comision din vânzări, care diferă de la o categorie de produse la alta.
Mai mult, pentru antreprenorii români aflați la început de drum, eMAG oferă acces în programul Deschide România, https://www.profit.ro/emag-marketplace-primul-pas-spre-digitalizare/emag-comenzi-de-30-milioane-de-lei-pentru-producatorii-locali-prin-programul-deschide-romania-19736449, destinat micilor producători români, întreprinderi sociale sau chiar ONG-uri, prin intermediul căruia beneficiază de comisioane mai mici.
Pe lângă oportunitatea de a vinde internațional, eMAG le oferă sellerilor parteneri suport specializat pe toate zonele operaționale din platformă, fiecare seller având acces la instrumente de monitorizare care permit adaptarea stocului și gamelor de produse la nevoile și interesele utilizatorilor.
Astfel, prin Fulfilment by eMAG, retailerul asigură suport logistic integrat, cu ajutorul căruia sellerii pot accesa depozitele eMAG, având la dispoziție servicii de depozitare, preluare comenzi, picking, packing și livrare. De asemenea, în acest serviciu, eMAG se ocupă și de gestionarea cererilor de retur și customer care.
Serviciul premium eMAG Genius permite partenerilor eMAG fidelizarea clienților și vânzări mai mari prin transport gratuit pentru comenzile la easybox, livrare rapidă a doua zi pentru comenzile prin curier, retur gratuit în 60 de zile pentru membrii Genius sau oferte exclusive săptămânale pentru clienții eMAG Genius.
Un alt avantaj îl constituie Seller credit - prima linie de finanțare cu dobândă zero, un proiect de finanțare în parteneriat cu Idea Bank.
Prin intermediul eMAG Ads, partenerii au acces la serviciul de publicitate cunoscut drept pay per click (PPC), având posibilitatea să liciteze, la nivel de produs, pentru o poziție mai bună într-un grup de oferte și care le va permite să promoveze un produs sau o selecție de produse către clienți în timp ce aceștia navighează și caută produse pe eMAG.
Produsele vândute prin eMAG Marketplace pot fi achitate ramburs, prin OP, eCredit sau prin card online, fără a fi nevoie ca sellerul să aibă implementat un POS
Sellerii pot livra comenzile în lockerele easybox în cel mai scurt timp, metodă de livrare care oferă clientului aceeași trasabilitate pe statusul livrării ca opțiunea de livrare prin curier, dar și o experiență îmbunătățită de cumpărare.