Valentina Gogan, Homedo.ro
- Povestiți-ne despre business-ul dumneavoastră: când a fost lansat, cum a pornit, ce produse comercializați?
Firma a fost înființată în 2007, dar am intrat online în urmă cu 7-8 ani. Afacerea a pornit de la nevoia pe care am identificat-o în plan personal de a găsi un cuțit de calitate pe piața locală. Apoi am căutat furnizori și prima noastră colaborare a fost cu Solingen. Acum avem în ofertă cuțite care pot satisface și cei mai pretențioși consumatori, dar și consumatori care caută un cuțit bun la un preț accesibil.
În prezent, comercializăm toată gama de ustensile de bucătărie și ustensile pentru gătit.
Am renunțat la magazinul tradițional și ne concentrăm pe vânzarea directă online. Am lansat inițial site-ul propriu, care acum se numește homedo.ro, însă fără publicitate este destul de complicat să ajungi la clienți și să-ți promovezi oferta. Așa că, după aproximativ doi ani în care ne-am concentrat pe site-ul propriu, am intrat pe eMAG Marketplace. În plus față de site-ul propriu și platforma eMAG, mai vindem și pe alte marketplace-uri din România și am testat și unele de pe plan internațional, dar cu rezultate mai slabe.
- Câți angajați aveți în echipă?
Este o afacere de familie, fondată de mine și de soțul meu, și mai avem încă 3 colegi în echipă.
- Cum ați aflat de eMAG Marketplace și de ce ați aderat la această platformă?
Deoarece business-ul nostru nu creștea așa cum mi-am dorit, eram în căutarea unor soluții de diversificare a canalelor de vânzare. Am încercat să încheiem parteneriate cu magazinele din orașele mari, dar apoi ne-am intersectat cu eMAG Marketplace și am văzut oportunitatea din propunerea lor de a intra în platformă, așa că am acceptat și am devenit parteneri cam în urmă cu 5-6 ani.
- Cum a evoluat business-ul înainte de intrarea pe platforma eMAG Marketplace? Ce creșteri anuale înregistra firma în privința volumului de vânzari și al numărului de comenzi? Care a fost impactul asupra business-ului după intrarea companiei pe eMAG Marketplace? Cum au evoluat vânzările de la un an la altul? Cum a evoluat numărul de comenzi în ultimii ani? S-a modificat structura vânzărilor? Detaliați.
Înainte de a intra în Marketplace am avut cam doi ani în care business-ul a stagnat și înregistram vânzări în jur de 50.000 de euro anual. Pe eMAG creșterea a fost constantă și am ajuns anul trecu la vânzări de aproape 4 milioane de euro. Cu toate acestea, ne dorim să continuăm dezvoltarea business-ului și să accesăm și alte canale noi de vânzare. De asemenea, în ultimii ani am investit mai mult și în site-ul propriu și sperăm să avem creșteri și acolo. În mod surprinzător, am remarcat că în ultimul an valoarea medie a comenzii de pe site-ul propriu este cam de 300 de lei, dublu față de valoarea medie de pe eMAG.
- Ce modificări în organizarea business-ului a adus intrarea companiei pe platforma eMAG Marketplace? S-au făcut angajări suplimentare? S-au realizat investiții în sistemul de gestiune a stocurilor, în extinderea capacității de depozitare? A crescut bugetul pentru publicitatea online, pentru promovarea produselor?
Atunci când am intrat pe platforma Marketplace structura și cerințele erau mai simple, dar treptat au crescut standardele. De exemplu, era necesară doar o fotografie pentru fiecare produs, iar acum sunt necesare 5. Acum se cer și mai multe specificații ale produselor și, pe măsură ce business-ul s-a dezvoltat, au crescut și rigorile.
În ceea ce privește investiția în integrarea site-ului propriu cu platforma eMAG Marketplace, costurile nu au fost foarte mari. Eu am un background de contabilitate și am știut să selectez mereu cea mai bună ofertă și să mențin costurile jos. Sunt familiarizată cu sistemele de integrare și gestiune și asta m-a ajutat destul de mult.
În ultima vreme am crescut bugetele și pentru promovarea site-ului propriu și, pentru a genera rezultate e nevoie de o investirea unor bugete destul de mari. În ceea ce privește colaborarea cu eMAG Marketplace, ei susțin costurile de publicitate.
În acest moment ne-ar ajuta un spațiu nou cu rol de depozit și suntem în căutarea unei variante care să ne permită să ne desfășurăm activitatea la parametri optimi. Sperăm că ne vom reloca în viitorul apropiat.
- Care sunt planurile pentru viitor (pentru acest an)? Detaliați.
Este important să ne extindem mereu gama de produse și una dintre preocupările noastre constante este de a identifica produse noi și inovative. În total avem 800 de produse active, atât pe eMAG Marketplace cât și pe homedo.ro, dar ne dorim să extindem oferta.
În acest moment sunt în negocieri cu o firmă turcească, care nu este prezentă pe piața românească, și suntem optimiști în privința acestei colaborări, deoarece materia primă pe care o folosesc este de calitate superioară și cred că ar răspunde nevoilor clienților români.
- Care este potențialul de dezvoltare în piața în care activați?
Cred că anul acesta se vor simți efectele negative ale situației epidemiologice și mă aștept să fie o scădere pentru acest segment de produse. Am văzut deja în luna ianuarie a acestui an o scădere cu 30% a numărului de comenzi raportat la 2020.
- Care este profilul clienților dvs?
Am remarcat că bărbații investesc mai mult în cuțite. De exemplu, aceștia preferă brandul Samura, cuțite de Damasc. Prețul unuia este în jur de 400 de lei, dar sunt de calitate superioară. Femeile aleg în special cuțite de calitate medie, de uz casnic zilnic. Cu toate acestea, oferta noastră este suficient de variată pentru a răspunde fiecărui buget.
- Ce recomandare i-ați da unui antreprenor la început de drum?
I-aș recomanda să aibă răbdare și să fie consecvent. De asemenea, dacă este activ în zona de retail, cred că este important să testeze produsele și să se asigure că au o calitate superioară. Eu nu aș vinde un produs pe care nu l-am testat și cred că e important să-ți cunoști bine produsele.