Deși avem suprareglementare în sute de pagini, problemele grave existente în sistemul de învățământ rămân nerezolvate de noua lege a educației, a declarat Andreia Bodea, profesor de limba franceză și director al Colegiului I.L. Caragiale din Capitală, la Maratonul Back to School de pe Profit News TV.
„Nu îmi este clar cum aceasta lege a educației poate rezolva problemele existente. Tot se învață în mai multe schimburi, tot rămân clase cu număr mare de elevi. Dacă la 26 plus 2 elevi în clasă vor exista transferuri decise la nivelul Ministerului Educației, fără limită superioară, înseamnă că vom putea ajunge iar la clase cu 36-38 de elevi, ca acum 25-30 de ani. Numi că acum e o altă lume față de acei ani”, spune Andreia Bodea.
Potrivit afirmațiilor sale, elevii cu cerințe speciale nu primesc în școli sprijinul de care au nevoie pentru că nu exista personal: „se descurca greu și ei, si noi, profesorii. Într-o clasa cu 32 elevi, avem trei cu cerințe educaționale speciale, din care doi ar avea nevoie de o persoană care să stea cu ei permanent, pentru că nu se descurca altfel”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit legii, școlile pot solicita finanțare pentru a angaja persoane de sprijin care să stea permanent în școală cu acești copii cu cerințe speciale. Metodologia nu este cunoscută, însă, deocamdată, nici cum se va acorda concret sprijinul financiar, nici în ce măsură pot fi găsiți și angajați consilierii și psihologii necesari, în condițiile în care posturile scoase la concurs nu s-au ocupat, neexistând candidați interesați. “Nu poți forma de pe azi pe mâine un om în domeniu, nu devine psiholog peste noapte doar pentru că se uită pe rețelele de socializare”, spune Bodea.
Acută este criza de personal și pentru predarea materiilor principale, arată directorul Colegiului I.L. Caragiale: “Ne-am confruntat cu lipsă de profesori. S-au pensionat colegi la fizică, informatică și limba româna și nu a venit nimeni să ocupe posturile. Am apelat cu rugăminți a colegi să preia ore în plus, nu am pârghii să-i oblig, unii înțeles că asta e situația... Colegi care aveau deja 32 de ore la fizică au acceptat să ia ore în plu, deși nu doreau, pentru că la începerea școlii copiii nu aveau profesor. O sa ajungem sa ne furam profesorii unii altora!”
Problematic, în noua lege a învățământului este și sistemul de admitere în licee. Andreia Bodea spune că ar fi fost de preferat ca pentru numărul de locuri scoase la concurs, fiecare liceu să își organizeze și să decidă propria admitere, nivelul de dificultate, numărul de probe. “Ar trebui, desigur, să existe și răspundere pentru această organizare. Să știu că răspund cu capul dacă nu e făcută bine. Elevii ar ști mai clar pentru ce trebuie să se pregătească, care sunt probele la fiecare liceu. Altfel, cu sistemul actual, nu facem decât să dublăm evaluarea națională, avem încă un examen național”, spune directorul Colegiului I.L. Caragiale.