Doi tineri antreprenori au deschis la Râmnicu Vâlcea o fabrică de confecții după ce au investit într-o tehnologie de ultimă generație, de matlasare cu ultrasunete, care permite realizarea produselor dintr-o singură bucată de material și elimină astfel cusăturile, punctele slabe ale acestui tip de articole.
Valdeco Textile, o firmă privată cu capital 100% românesc, produce și furnizează confecții textile de casă (lenjerii de pat, perne, pilote, prosoape, protecții de saltea și huse de pat), clienții fiind persoane fizice din România sau străinătate, care cumpără direct de pe site-ul propriu, sau firme care fac achiziții pentru revânzare ori au nevoie de semifabricate.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CryptoDATA Tech a vândut unui fond german de investiții o parte din Wispr: La jumătatea anului viitor vom putea spune că suntem următorul unicorn al României. Ne vom bate cu WhatsApp, Telegram, Signal“Din păcate, ca firmă producătoare nouă pe piață, este foarte dificil să lucrăm cu marile rețele comerciale”, spune Ramona Botea, administratorul Valdeco.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dificil s-a dovedit și începutul business-ului, care a presupus achiziția utilajelor și a materiilor prime, de la furnizori certificați.
O parte din fonduri au fost investite de asociați, care au atras, suplimentar, o finanțare BT Mic.
“BT Mic ne-a finantat în două etape, destinația fondurilor fiind achiziția de materie primă, primordială în dezvoltarea firmei. Aceste fonduri ne-au ajutat la momentul potrivit și ne ajută în continuare”, a afirmat Botea.
Planurile pentru perioada următoare sunt achiziția de utilaje pentru creșterea capacității de producție și a calității produselor, cu prețuri în continuare competitive, și extinderea echipei, astfel încât Valdeco să ajungă un jucător important pe piața din România dar și în străinătate.
Botea spune că antreprenoriatul este însă foarte dificil în această perioadă, marcată de creșteri semnificative ale costurilor de producție (energie, combustibil etc), și că este nevoie de decizii care să ajute atât compania și angajații cât și clienții.
Trei sunt lecțiile pe care ea le-a învățat de la debutul antreprenoriatului: satisfacția clienților, siguranța locului de muncă și un mediu plăcut și confortabil de lucru pentru angajați, respectiv reinvestirea profitului, cu scopul dezvoltării business-ului.
Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora.