Ucraina intenționează să folosească o rută suplimentară pe Dunăre pentru a crește exportul la nivelul de dinainte de război, deoarece blocada poloneză a produselor agricole închide frontiera terestră a Ucrainei cu UE, scrie Bloomberg.
„Planificăm transportul de containere prin Dunărea superioară, deoarece România este mai previzibilă decât frontiera poloneză”, a declarat Oleksandr Kubrakov, ministrul ucrainean al infrastructurii, arată G4Media.
Noua rută va pleca din portul maritim ucrainean Izmail și va ajunge la Constanța.
Între timp, compania ucraineană Danube Shipping Company a construit a doua barjă de mare tonaj SLG pentru livrarea de mărfuri.
La 20 februarie, fermierii polonezi au intensificat acțiunile de protest în apropierea punctului de control Medyka-Shehyni. Protestatarii au blocat calea ferată și au vărsat cereale dintr-un tren de marfă pe șine.
Fermierii polonezi, care blochează traficul în apropierea punctelor de control de la granița polono-ucraineană, intenționează să continue acțiunea de protest timp de o lună – până în aprilie.
Se pare că, în cazul în care blocada de la granița polono-ucraineană nu va fi ridicată până la sfârșitul lunii, bugetul Ucrainei ar putea pierde până la 7,7 miliarde UAH (aproximativ 200,5 milioane de dolari).
Compania ucraineană de transport maritim pe Dunăre începe să formeze caravane de containere pentru a facilita o rută logistică alternativă pe fluviul Dunărea, care să ocolească frontiera de vest blocată.