Grupul francez Faurecia, printre cei mai mari furnizori de componente auto, cu o prezență puternică și pe piața de profil din România, analizează vânzarea unor active secundare după finalizarea achiziției Hella, într-o tranzacție estimată la 1,5 miliarde de euro și care ar viza și o parte dintre activele românești.
Faurecia a devenit acționarul majoritar al companiei germane Hella la începutul anului, mutare prin care și-a dublat operațiunile și numărul angajaților din România. Portofoliul local de active include 8 fabrici și 3 centre de dezvoltare și servicii, cu peste 7.000 de angajați.
Furnizorul francez de componente auto discută acum cu consilieri pe marginea unei potențiale vânzări a diviziei sale de control al emisiilor, Clean Mobility, precum și a diviziei de aplicații speciale a Hella, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte multAmbele divizii sunt prezente și în România, cu unități la Craiova, Timișoara și Lugoj.
La Craiova, Faurecia produce tehnologii de control al emisiilor, în timp ce divizia Hella de aplicații speciale este prezentă cu un centru de dezvoltare la Timișoara și cu o fabrică la Lugoj.
Faurecia Clean Mobility ar putea fi vândută cu aproximativ 500 de milioane de euro, în timp ce divizia de aplicații speciale ar putea fi evaluată la 1 miliard de euro, potrivit surselor Bloomberg.
Hella a anunțat, în aprilie, că analizează mai multe opțiuni strategice pentru divizia de aplicații speciale, inclusiv o potențială vânzare.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUADivizia dezvoltă, produce și distribuie tehnologie de iluminat și produse electronice pentru o gamă largă de vehicule speciale, având circa 2.500 de angajați și o rețea de 4 fabrici și 5 centre de dezvoltare, în Germania, România, Austria, India și Noua Zeelandă.
În anul fiscal 2020/2021, divizia a obținut vânzări de aproximativ 400 milioane de euro.