Tranzacție: Bain Capital preia pachetul majoritar la Kantar, numărul 2 mondial în cercetarea de piață, cu operațiuni și în România. Tranzacție de peste 3 miliarde dolari

Tranzacție: Bain Capital preia pachetul majoritar la Kantar, numărul 2 mondial în cercetarea de piață, cu operațiuni și în România. Tranzacție de peste 3 miliarde dolari
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 12 iul 2019

Fondul american de investiții Bain Capital a ajuns la un acord pentru preluarea unei participații de 60% din acțiunile companiei britanice Kantar, al doilea mare jucător în sectorul cercetării de piață la nivel global, cu operațiuni și în România, într-o tranzacție de peste 3 miliarde de dolari.

Bain Capital a concurat pentru preluarea Kantar Group cu Apollo Global Management, Platinum Equity și Vista Equity Partners, scrie Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News

Fondată în 1992, Kantar este a doua mare companie de cercetare de piață din lume, după Nielsen Holdings. Compania are peste 30.000 de angajați în 100 de țări, inclusiv în România, unde operează sub brandurile Kantar TNS și Kantar Media.

Google prezintă un nou design pentru secțiunea de știri, care va face mai vizibile numele publisherilor CITEȘTE ȘI Google prezintă un nou design pentru secțiunea de știri, care va face mai vizibile numele publisherilor

Tranzacția evaluează Kantar la aproximativ 4 miliarde de dolari (incluzând datoria netă), potrivit unui comunicat al WPP, compania-mamă a Kantar și cea mai mare companie de publicitate la nivel mondial.

WPP estimează că va încasa o sumă netă de 3,1 miliarde de dolari din vânzarea pachetului majoritar deținut la Kantar. Multinaționala britanică intenționează să direcționeze circa 60% din fonduri pentru a-și reduce datoriile, diferența urmând să fie distribuită acționarilor. 

Acțiunile WPP s-au apreciat cu peste 1% pe bursa londoneză vineri. Anul trecut, titlurile companiei au pierdut peste o treime din valoare, pe fondul demisiei fondatorului Martin Sorrell în urma unei anchete legate de presupune nereguli financiare și comportament personal neadecvat. WPP a pierdut atunci conturile mai multor clienți importanți.

Sorrell s-a opus vehement vânzării Kantar. Mutarea este însă în linie cu strategia promovată de succesorul acestuia, Mark Read, în vederea reducerii datoriilor și a simplificării operațiunilor. Potrivit analiștilor, în ultimii ani, Kantar a avut o performanță inferioară celorlalte divizii ale grupului.

viewscnt
Afla mai multe despre
bain capital
kantar
wpp
preluare
tranzactie
cercetare piata