SUA vor să interzică software-ul chinezesc pentru mașinile autonome și circulația pe drumurile americane a vehiculelor cu module de comunicații dezvoltate în China

SUA vor să interzică software-ul chinezesc pentru mașinile autonome și circulația pe drumurile americane a vehiculelor cu module de comunicații dezvoltate în China
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 aug 2024

Se așteaptă ca Departamentul Comerțului din SUA să propună interzicerea software-ului chinezesc pentru vehiculele autonome și conectate în următoarele săptămâni, potrivit unor surse informate cu privire la acest subiect, citate de Bloomberg.

Administrația Biden intenționează să emită o propunere de normă care ar interzice software-ul chinez în vehiculele din Statele Unite cu nivel 3 de automatizare și peste, ceea ce ar avea ca efect și interzicerea testării pe drumurile americane a vehiculelor autonome produse de companiile chineze, arată G4Media.

Urmărește-ne și pe Google News
Victorie istorică pentru Departamentul de Justiție SUA - Google pierde un proces privind poziția dominantă a motorului de căutare CITEȘTE ȘI Victorie istorică pentru Departamentul de Justiție SUA - Google pierde un proces privind poziția dominantă a motorului de căutare
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Administrația, în planurile raportate pentru prima dată de Reuters, va propune, de asemenea, interzicerea circulației pe drumurile americane a vehiculelor cu module de comunicații wireless avansate dezvoltate în China, au adăugat sursele.

Conform propunerii, producătorii și furnizorii de automobile ar trebui să verifice dacă niciunul dintre programele lor software pentru vehicule conectate sau vehicule autonome avansate nu a fost dezvoltat într-o „entitate străină care ridică probleme” precum China, au precizat sursele.

Samsung Electronics anunță creșterea profitului și dublarea producției de cipuri de ultimă generație CITEȘTE ȘI Samsung Electronics anunță creșterea profitului și dublarea producției de cipuri de ultimă generație

Luna trecută, Departamentul Comerțului a declarat că intenționează să emită, în luna august, o propunere de norme privind vehiculele conectate și că se așteaptă să impună limite pentru anumite programe software produse în China și în alte țări considerate adversare.

Solicitat pentru un comentariu, un purtător de cuvânt al Departamentului Comerțului a declarat duminică că departamentul „este preocupat de riscurile la adresa securității naționale asociate tehnologiilor conectate din vehiculele conectate”.

Biroul pentru industrie și securitate al departamentului va emite o propunere de regulă care „se va concentra asupra sistemelor specifice de interes din cadrul vehiculului. Industria va avea, de asemenea, șansa de a revizui această propunere de normă și de a prezenta observații.”

Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro CITEȘTE ȘI Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro

Un purtător de cuvânt al Ambasadei Chinei la Washington a declarat că vehiculele electrice sunt o industrie globalizată.

„Numai diviziunea muncii și cooperarea pot aduce beneficii reciproce și numai concurența loială poate aduce progres tehnologic”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând: „China îndeamnă SUA să respecte cu seriozitate principiile pieței și regulile comerțului internațional și să creeze condiții de concurență echitabile pentru companiile din toate țările. China își va apăra cu fermitate drepturile și interesele legitime”.

Miercuri, Casa Albă și Departamentul de Stat au găzduit o întâlnire cu aliați și lideri din industrie pentru a „aborda împreună riscurile de securitate națională asociate vehiculelor conectate”, a declarat departamentul. Sursele au declarat că oficialii au dezvăluit detalii ale normei planificate de administrație în cadrul acestei reuniuni.

Producător chinez de vehicule electrice ia în calcul să fabrice mașini în Europa, pentru a evita taxe CITEȘTE ȘI Producător chinez de vehicule electrice ia în calcul să fabrice mașini în Europa, pentru a evita taxe

La reuniune au participat oficiali din Statele Unite, Australia, Canada, Uniunea Europeană, Germania, India, Japonia, Coreea de Sud, Spania și Regatul Unit, care „au făcut schimb de opinii privind datele și riscurile de securitate cibernetică asociate vehiculelor conectate și anumitor componente”.

Cunoscut și sub denumirea de automatizare condiționată a condusului, nivelul 3 implică tehnologii care permit șoferilor să se angajeze în activități la volan, cum ar fi vizionarea de filme sau utilizarea smartphone-urilor, dar numai în condiții limitate.

În noiembrie, un grup de parlamentari americani și-a exprimat îngrijorarea cu privire la colectarea și gestionarea datelor sensibile de către companiile chineze în timpul testării vehiculelor autonome în Statele Unite și a adresat întrebări unui număr de 10 companii importante, inclusiv Baidu (9888.HK), deschide o filă nouă, Nio (9866.HK), deschide o filă nouă, WeRide, Didi, Xpeng (9868.HK), deschide o filă nouă, Inceptio, Pony.ai, AutoX, Deeproute.ai și Qcraft.

Turcia vrea să își majoreze exporturile de gaze spre UE dacă blocul comunitar îi garantează o anumită cerere CITEȘTE ȘI Turcia vrea să își majoreze exporturile de gaze spre UE dacă blocul comunitar îi garantează o anumită cerere

În scrisori, grupul a declarat că, în cele 12 luni încheiate în noiembrie 2022, companiile chineze de vehicule autonome (AV) au testat mai mult de 450 000 de mile (724 205 km) în California. În iulie 2023, secretarul pentru transporturi, Pete Buttigieg, a declarat că departamentul său are preocupări în materie de securitate națională cu privire la companiile chineze de AV din Statele Unite.

Administrația este îngrijorată de faptul că vehiculele conectate folosesc sistemul de monitorizare a șoferului pentru a asculta sau înregistra conversațiile ocupanților sau pentru a prelua controlul asupra vehiculului însuși.

„Riscurile pentru securitatea națională sunt destul de semnificative”, a declarat secretarul pentru comerț Gina Raimondo în luna mai. „Am decis să luăm măsuri pentru că este vorba de lucruri foarte serioase”

viewscnt
Afla mai multe despre
sua
masini autonome