Bicicletele încep să înlăture automobilele de pe străzile orașelor din Europa, în contextul în care pandemia de coronavirus accelerează o tranziție spre transportul ecologic, transmite Bloomberg.
Chiar și înainte de pandemie, cererea pentru bicicletele era în creștere din partea consumatorilor preocupați de mediul înconjurător iar riscul de răspândire a coronavirusului în autobuze și metrou nu a făcut decât să crească atractivitatea bicicletelor. În plus, apariția bicicletelor electrice a înlăturat dezavantajul transpirației, făcând bicicleta o opțiune atractivă pentru și mai mulți consumatori după ridicarea restricțiilor, scrie Agerpres.
În plus, guvernele alimentează această tendinită, oferind stimulente care merg de la 100 până la 1.500 de euro pentru utilizatorii de bicicletele electrice. Orașe precum Berlin și Lisabona au început să deschidă mai multe piste de biciclete, aproape 1.500 de noi kilometri de piste de biciclete fiind promiși ca urmare a crizei sanitare, susține European Cyclists' Federation.
Germania este de departe cea mai mare piață de biciclete din Europa, cu 1,36 milioane de biciclete electrice vândute în 2019, mai mult decât dublu comparativ cu numărul înregistrat cu trei ani mai devreme. În comparație, 3,6 milioane de autoturisme au fost vândute anul trecut în Germania iar în prima jumătate a acestui an piața auto a scăzut cu 35%.
Izolarea a determinat autoritățile din 32 dintre cele mai mari orașe din Uniunea Europeană să urgenteze planurile privind îmbunătățirea infrastructurilor, susține European Cyclists' Federation. Multe din aceste planuri sunt în dauna traficului rutier. De exemplu Roma, renumită pentru traficul congestionat, a trasat piste de biciclete pe drumurile rutiere existente iar autoritățile din Berlin și Paris au introdus piste provizorii pentru bicicliști în mijlocul pandemiei.