Guvernul german face eforturi pentru a împiedica intrarea în vigoare a noilor tarife vamale suplimentare anunțate de Comisia Europeană la importurile de automobile electrice chineze, sau cel puțin să le atenueze impactul în cazul în care oprirea completă nu va fi posibilă, informează, citând surse din apropierea acestui dosar, agenția Bloomberg.
Oficialii de la Berlin sunt optimiști că UE va putea găsi o soluție cu ocazia unor discuții directe cu China, a spus una dintre surse care a dorit să își păstreze anonimatul pentru că discuțiile sunt confidențiale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Încă înainte de anunțul venit miercuri de la Comisia Europeană, cea mai mare economie a Europei a susținut că există loc pentru un acord cu China înainte de intrarea în vigoare a noilor tarife, la data de 4 iulie. Oficialii germani cred că există spațiu de manevră și susțin că au și aliați în blocul comunitar, a spus o altă sursă, subliniind că nu doar China dar și UE vor trebui să facă concesii pentru un acord, scrie Agerpres.
Miercuri, Comisia Europeană a înștiințat mai mulți constructori auto chinezi, inclusiv giganții BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. și SAIC Motor Corp., de impunerea unor tarife vamale suplimentare, care vor ajunge până la 48%, începând de luna viitoare, pentru importurile de automobile electrice. După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea la dispoziție patru luni pentru a impune tarife definitive. Însă, statele membre vor putea să elimine aceste tarife dacă cel puțin 15 țări membre, reprezentând minimum 65% din populația UE, se vor opune.
Autoritățile chineze au amenințat cu represalii în sectoarele agricultură, aviație și autoturisme cu motoare de mare putere, subliniind că sunt profund dezamăgite și se opun cu vehemență măsurilor cu privire la automobilele electrice. Orice măsuri de represalii din partea Chinei ar putea afecta producătorii germani, inclusiv constructorii de automobile Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG și BMW AG, care se bazează puternic pe vânzările realizate pe cea mai mare piață auto din lume.
Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a spus imediat după anunțarea deciziei Bruxelles-ului că „avem acum o oportunitate să încercăm, și sperăm să și reușim, să oprim” amenințarea unei escaladări a tarifelor.
Habeck va călători săptămâna următoare în China și intenționează să discute acest subiect cu oficialii guvernamentali de la Beijing. Ministrul german a spus încă de la finele lunii aprilie că o decizie cu privire tarifele impuse Chinei nu ar trebui să fie una automată și că, în cele din urmă, ar trebui să fie adoptată de politicieni.