Chiar și după ce a pierdut din cota de piață în Japonia în fața rivalilor și a raportat un profit în scădere cu o treime, Katsuki consideră că obiectivul poate fi atins până în 2030, cu ajutorul unei strategii axate pe consumatorii urbani din Europa și China.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“S-ar putea să dureze câțiva ani, dar credem că există o mare oportunitate de extindere ca bere premium de înaltă calitate în orașele mari din țările unde suntem prezenți”, spune Katsuki într-un interviu pentru Bloomberg.
Asahi Super Dry, cea mai vândută bere din Japonia, se află în prezent pe locul 19 în clasamentul global în funcție de volume. Compania niponă se confruntă cu o competiție ridicată în încercarea de a intra în Top 10, din partea unor mărci ca Budweiser sau Heineken, cărora li se adaugă beri chinezești precum Tsingtao, susținute de volumele mari vândute pe piața internă.
Katsuki, care a preluat conducerea Asahi luna trecută, preconizează că cererea pentru bere va crește puternic după ridicarea restricțiilor, pe fondul nevoii de socializare acumulate în ultimul an.
Compania japoneză a fost afectată vizibil de pandemie, în condițiile în care se bazează pe restaurante pentru aproape 50% din venituri, mult mai mult comparativ cu rivalul compatriot Kirin Holdings. Profitul Asahi a scăzut cu 30% anul trecut, iar vânzările cu 2,6%.
CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Alexandru Ciuncan, director UNSAR: Un mediu antreprenorial mai informat este mai rezistent în fața riscurilor. Un plan de asigurări poate face diferența între continuarea activității și declanșarea falimentuluiLovitura dată de pandemie s-a suprapus cu o creștere a cheltuielilor cu extinderea afacerilor internaționale la peste 20 miliarde de dolari în ultimii ani.
În 2017, japonezii au preluat mai multe afaceri intrate în portofoliul AB InBev după fuziunea acestuia cu SABMiller, printre care și Ursus Breweries, numărul 1 pe piața berii din România, într-o tranzacție de 7,3 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăDatoriile companiei au crescut la șase ori valoarea veniturilor în ultimul an fiscal, după achiziția, în 2019, a subsidiarei australiene a AB InBev, într-o tranzacție de peste 11 miliarde de dolari.
Producătorul de bere intenționează să reducă nivelul datoriilor până la de trei ori valoarea veniturilor în următorii trei ani, astfel că o nouă achiziție majoră este puțin probabilă până atunci, a precizat Katsuki.