După „shrinkflation”, „upflation” este un nou trend prin care companiile de retail încearcă să recupereze vânzările mai scăzute ale anumitor produse, în special în zona de cosmetice și îngrijire personală, remarcă Bloomberg.
Procter & Gamble Co. cere 14 dolari pentru un deodorant de corp universal – dublu față de costul unui deodorant standard. Gillette vinde un aparat de ras cu un preț de 15 dolari special pentru „zonele dificile”, cu 5 dolari mai mult decât modelul Venus obișnuit, arată sursa citată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Upflation este descrisă ca practica de rezolvare a unor pseudonevoi prin produse aparent noi, introduse la prețuri mai mari. De exemplu, produsele introduse de P&G în zona de antiperspirante și deodorant sunt menite pentru întregul corp și costă dublu față de cele tradiționale. Unii clienți contestă necesitatea lor și atribuie performanța bună mai mult strategiei de marketing.
Momentan, fenomenul de upflation pare să fie mai ales destinat americanilor.