China a recomandat insistent producătorilor săi auto să se asigure că tehnologia avansată a vehiculelor electrice (EV) rămâne în țară, chiar dacă firmele construiesc uzine în întreaga lume pentru a evita tarifele vamale asupra exporturilor chineze, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Beijingul îi încurajează pe producătorii auto chinezi să exporte așa-numitele piese detașate (CKD) pentru fabricile lor din străinătate, ceea ce înseamnă că vor fi produse pe plan intern componentele cheie pentru vehicule și apoi trimise spre asamblarea finală pe piețele lor de destinație, scrie Agerpres.
Instrucțiunile vin în contextul în care firme ca BYD, Great Wall Motor, Chery Automobile și altele intenționează să-și construiesc uzine în diverse țări, din Spania în Thailanda și Ungaria, după ce modelele lor EV inovative și accesibile au succes pe piețele auto mondiale.
Ministerul Comerțului din China a avut în iulie o întâlnire cu mai mulți reprezentanți ai producătorilor auto pe tema tehnologiei vehiculelor electrice. De asemenea, oficialii chinezi au cerut companiilor să nu facă investiții în India, pe fondul tensiunilor politice dintre cele două țări. În plus, producătorii auto chinezi care vor să investească în Turcia trebuie prima dată să notifice Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației, care supervizează industria EV din statul asiatic, și Ambasada Chinei în Turcia.
Reprezentanții Ministerul Comerțului din China nu au răspuns solicitărilor de a comenta informația.
Sectorul auto din China investește semnificativ pentru a se extinde în străinătate, chiar dacă Europa și America de Nord impun bariere comerciale pentru a stopa fluxul de vehicule electrice chinezești, considerând că producătorii din statul asiatic beneficiază de subvenții incorecte.
Câteva companii chineze au început deja să inaugureze fabrici în Uniunea Europeană, pentru a evita tarifele vamale asupra exporturilor chineze. Dar Valdis Dombrovskis, vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, a avertizat recent că astfel de decizii vor funcționa numai dacă firmele îndeplinesc cerințele privind regulile de origine care stabilesc nivelul minim al valorii care trebuie create în UE.