Luxemburg și România, cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul

Luxemburg și România, cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 13:49

Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 1% în Uniunea Europeană și cu 0,8% în zona euro, în august, comparativ cu perioada similară din 2023, iar Luxemburg și România au avut cel mai semnificativ avans, conform datelor publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în august, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în Luxemburg (17,3%), România (8,9%), Cipru și Croația (ambele cu 5,7%), iar cele mai semnificative scăderi au fost în Estonia (minus 2,7%), Belgia (minus 1,7%), Danemarca și Irlanda (ambele cu minus 1,6%).

Urmărește-ne și pe Google News
Ministerul Apărării anunță exercițiu de mobilizare în două județe CITEȘTE ȘI Ministerul Apărării anunță exercițiu de mobilizare în două județe
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au rămas stabile, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 1,7%, iar cele de combustibili auto cu 2%, scrie Agerpres.

Volumul comerțului cu amănuntul s-a majorat cu 0,2% în zona euro și cu 0,3% în Uniunea Europeană, în august, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un avans de 0,1% în UE și un nivel stabil în zona euro.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în august, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Luxemburg (5,3%), Cipru (2,2) și România (1,6%), cele mai semnificative scăderi fiind în Danemarca (minus 1,5%), Slovacia (minus 1,1%), Bulgaria și Croația (ambele cu minus 0,7%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 0,1%, cele de produse non-alimentare cu 0,3%, iar cele de combustibili auto cu 1%.

Conform datelor Institutului Național de Statistică, în România în august 2024 comparativ cu luna anterioară, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a crescut, pe ansamblu, cu 2,1%, datorită majorării înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,7%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,8%) și la vânzările de produse nealimentare (+0,7%).

Italia ar putea majora impozitele firmelor din domeniul comerțului electronic CITEȘTE ȘI Italia ar putea majora impozitele firmelor din domeniul comerțului electronic

Potrivit sursei citate, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna august 2024, comparativ cu luna precedentă, cu 1,6%, datorită avansului înregistrat la vânzările de produse nealimentare (+2,4%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,7%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,9%).

De asemenea, de la un an la altul (august 2024 vs august 2023), volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 8,1%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,9%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,4%). În schimb, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,5%.

În același timp, ca serie ajustată, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a urcat, pe ansamblu, cu 9,2%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+18,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,3%). În schimb, comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 0,8%. 

viewscnt
Afla mai multe despre
romanua
eurostat