Dominația Google pe piața reclamei în căutări, contestată de TikTok și un startup de inteligență artificială, care vor felii din piața de 300 de miliarde de dolari

Dominația Google pe piața reclamei în căutări, contestată de TikTok și un startup de inteligență artificială, care vor felii din piața de 300 de miliarde de dolari
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 13:00

TikTok, platforma video chineză, a început recent să permită companiilor să direcționeze reclamele în funcție de interogările de căutare ale utilizatorilor – o provocare directă la adresa activității principale a Google, arată o analiză Wall Street Journal.

În ultimele decenii, gigantul tehnologic american a fost invincibil în această piață care reprezintă fundamentul activității sale economice. Acum, noile oferte pentru advertiseri, alimentate de creșterea inteligenței artificiale, amenință cvasi-monopolul Google, scrie G4Media.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Grupul austriac Kontron (fost S&T) în România: afaceri în scădere, pierdere în creștere. În vară, compania a trecut la disponibilizări CITEȘTE ȘI Grupul austriac Kontron (fost S&T) în România: afaceri în scădere, pierdere în creștere. În vară, compania a trecut la disponibilizări
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Un alt exemplu e Perplexity, un startup de căutare AI susținut de Jeff Bezos, care vrea să introducă reclame la sfârșitul acestei luni în cadrul răspunsurilor generate de Inteligența Artificială. Până în prezent, Perplexity a obținut venituri în principal dintr-un abonament de 20 de dolari pe lună.

Noile inițiative se adaugă la presiunea exercitată asupra Google de ascensiunea Amazon.com, care a preluat o parte din bugetele anunțurile de căutare. Mulți consumatori încep căutările de produse pe platforma de comerț electronic, potrivit WSJ.

Potrivit firmei de cercetare eMarketer, cota Google pe piața americană a anunțurilor de căutare ar urma să scadă sub 50% anul viitor, pentru prima dată în ultimii zece ani.

Se așteaptă ca Amazon să dețină 22,3% din piață în acest an, cu o creștere de 17,6%, comparativ cu cota de 50,5% a Google și creșterea sa de 7,6%.

„Pentru prima dată, probabil în ultimii 15 ani, vom avea alternative viabile la Google”, a declarat Nii Ahene, un director cu experiență în domeniul publicității digitale.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
cautare
tiktok