Distribuitorul de carburanți JT Grup Oil, controlat de antreprenorul Jean Paul Tucan, confirmă că informațiile Profit.ro conform cărora a cumpărat DANUBE TERMINAL în urma unei investiții totale de aproximativ 3 milioane de euro, care a presupus atât achiziția, cât și modernizarea celei mai mari nave utilizată anterior pentru operațiuni de bunkeraj în portul Constanța de către compania Gazprom.
VEZI AICI ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Jean Paul Tucan, acționar majoritar JT Grup Oil: Eu mi-am vândut casa. Cu banii luați acum de la investitori, a doua zi am cumpărat un vapor de motorină. Lucrurile vor fi ca rachetele lui Elon Musk
Achiziționarea și transformarea acestei barje într-un terminal plutitor este parte a planului de investiții privind extinderea capacității operaționale a emitentului. Terminalul plutitor va fi integrat în operațiunile companiei, mărind capacitatea logistică cu încă 4.000 de tone și va contribui la eficientizarea serviciilor de transport și distribuție a produselor petroliere pentru zona de vest a țării. Mai mult, achiziția terminalului plutitor reprezintă un activ strategic care va consolida independența energetică a României și extinderea infrastructurii de transport și stocare a produselor petroliere din regiune.
Profit.ro a anunțat anterior că ambarcațiunile cu care Gazpromneft, divizia petrolieră a gigantului rus de stat Gazprom, a efectuat timp de aproape 9 ani operațiuni de bunkeraj (alimentare cu combustibil a navelor) în portul Constanța au fost adjudecate la licitație, după intrarea în faliment a companiilor locale deținute de ruși, ca urmare a aplicării sancțiunilor UE anti-Kremlin pentru agresiunea militară împotriva Ucrainei, însă numai una dintre ele a fost vândută efectiv.
Barja-tanc Delta Oil și tancul petrolier Unicom 3 au fost adjudecate la prețul total de aproape 3,6 milioane lei, sumă ce include TVA, potrivit documentelor oficiale analizate de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Scădere masivă a numărului de firme străine înființate în România anul trecut. Capitalul străin subscris în noi firme este cu peste 85% mai mic decât în 2023Firma înregistrată în România Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA, controlată indirect de Gazpromneft, a preluat în 2013 operațiunile de bunkeraj din portul Constanța ale grupului Unicom Holding, deținut de familia Iavorski, a fostului ministru al Energiei din Republica Moldova, Constantin Iavorski.
În noiembrie 2020, acționarii Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA au hotărât divizarea parțială a societății, prin transferul navelor Delta Oil și Unicom 3 către o societate nou înființată, deținută indirect tot de Gazpromneft Rusia, prin aceleași vehicule juridice și cu aceleași procente de deținere – Balkan Marine Bunker Assets SRL.
CITEȘTE ȘI LISTA Smartphone-urile pregătite să fie lansate în 2025. Primul apare în următoarele oreDupă transfer, Gazpromneft Marine Bunker Balkan a închiriat contra cost navele de la Balkan Marine Bunker Assets.
Barja-tanc Delta Oil. Sursă foto: https://www.licitatii-insolventa.ro/
Afacerile de bunkeraj ale Gazpromneft de la Constanța s-au prăbușit după invazia Rusiei în Ucraina, veniturile totale scăzând de la aproape 400 milioane lei în 2021 la puțin peste 60 milioane lei în 2022, iar ulterior la doar 1,8 milioane lei în 2023. Pierderile anuale s-au adâncit de la câteva zeci de mii de lei înainte de război la circa 4 milioane lei, atât în 2022, cât și în 2023.
Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA și Balkan Marine Bunker Assets SRL au intrat ambele direct în faliment anul trecut, cu datorii totale însumate de circa 16,5 milioane lei, din care aproape 60% (9,8 milioane lei) către compania-mamă Gazpromneft, pentru livrări angro de combustibil pentru revânzare. Potrivit celor 2 companii, sancțiunile UE ″(...) au împiedicat derularea achizițiilor de materii prime, respectiv realizarea operațiunilor de încasări și plăți, făcând imposibilă prestarea obiectului principal de activitate începând cu luna martie a anului 2022″.
În plus, tot în baza sancțiunilor, le-a fost confiscată de către ANAF Antifraudă suma de de 4.535.700 lei, reprezentând valoarea de piață a activelor care au fost transferate de către Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA către Balkan Marine Bunker Assets SRL.
Tancul de bunkeraj Unicom 3. Sursă foto: pagina Facebook ″Marinarii.ro comunitatea marinarilor si pasionatilor de marina″
Barja-tanc Delta Oil a fost cumpărată cu peste 2,527 milioane lei (TVA inclusă) de către distribuitorul de carburanți JT Grup Oil, controlat de antreprenorul Jean Paul Tucan și listat pe platforma AeRO a Bursei de Valori București (BVB). Compania e în curs de finalizare a lucrărilor de construire a unui terminal petrolier propriu la Constanța, cu capacitate de 31.500 de tone.
Tancul petrolier Unicom 3 a fost adjudecat de către firma Green Port Operator SRL, la prețul de peste 1,065 milioane lei, cu tot cu TVA, însă tranzacția nu a putut fi finalizată, întrucât câștigătorul licitație a constatat că nava ″nu mai deține certificatul de navigație, iar acesta nu mai poate fi obținut″, cerând și restituirea garanției de participare de 90.000 lei, conform unui document oficial al Balkan Marine Bunker Assets SRL. Între timp, nava a fost scoasă din nou la licitație.
Green Port Operator SRL este deținută și condusă, ca asociat și administrator unic, de către Petrică Buduru, fostul președinte al cluburilor de fotbal Farul Constanța și Astra Giurgiu, potrivit termene.ro. Acesta este asociat minoritar, cu 40% din capital, și la compania de comerț angro cu combustibili Jepp SRL, controlată cu 60% de fostul fotbalist Dennis Șerban. Jepp SRL furnizează carburanți pentru aviație pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din județul Constanța.
CITEȘTE ȘI Anchetă SUA: Credit Suisse a ascuns informații despre conturile bancare ale naziștilorLichidatorul judiciar a mai scos la licitație o cantitate de peste 621 de tone de motorină de proveniență rusească, la prețul de aproape 367.000 euro, plus accize și TVA.
Gazpromneft Marine Bunker Balkan SA a beneficiat, la finalul anului trecut, de ordonanța de urgență a amnistiei fiscale. Astfel, compania a plătit doar circa 444.000 lei dintr-o datorie totală de 1,37 milioane lei față de ANAF, fiindu-i anulate obligații de aproximativ 933.000 lei.
De la startul operațiunilor sale de bunkeraj din România de la Constanța, în 2013, Gazpromneft a înregistrat pierderi în fiecare an de activitate, cu excepția anului 2016, cu profit net de circa 761.000 lei, potrivit datelor raportate Ministerului Finanțelor. Rușii au avut cel mai mare rulaj în 2019, de 414,7 milioane lei.
Foarte recent, compania-mamă Gazpromneft a fost sancționată drastic de SUA și Marea Britanie, alături de întreaga industriei petrolieră a Federației Ruse.