Taxele impuse de Donald Trump ar putea determina Airbus să prioritizeze clienții non-americani, spune CEO-ul companiei

Auto/Transporturi   
Taxele impuse de Donald Trump ar putea determina Airbus să prioritizeze clienții non-americani, spune CEO-ul companiei

Airbus ar putea prioritiza livrările către clienții din afara SUA, dacă taxele impuse de fostul președinte american Donald Trump vor perturba importurile companiei în această țară, a declarat CEO-ul Guillaume Faury într-un interviu pentru CNBC.

Trump a anunțat că va introduce noi taxe în luna următoare sau chiar mai devreme, adăugându-le celor impuse de la preluarea mandatului, ceea ce ar putea afecta industria aerospațială și furnizorii săi, alături de alte sectoare economice, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ FOTO Șeful Dacia a dezvăluit prima schiță a viitorului automobil electric al mărcii, ce va fi produs în Slovenia sau România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Șeful Dacia a dezvăluit prima schiță a viitorului automobil electric al mărcii, ce va fi produs în Slovenia sau România

”Avem o cerere mare din restul lumii, așa că, dacă ne confruntăm cu dificultăți foarte semnificative în a livra în SUA, ne putem adapta prioritizând livrările către alți clienți care sunt foarte dornici să primească avioane”, a declarat Faury.

Impactul tarifelor asupra Airbus

Mai devreme în aceeași zi, Faury le-a spus jurnaliștilor, în timpul prezentării rezultatelor anuale ale Airbus la Toulouse, că grupul ”nu ar trebui să fie direct afectat de tarife”.

”De fapt, cumpărăm foarte mult din SUA. Vindem în SUA, producem, asamblăm și dezvoltăm în SUA, la fel ca puține alte companii... și credem că taxele în această industrie ar fi o situație de tip lose-lose (toată lumea pierde)”, a spus el în cadrul conferinței de presă.

Airbus cheltuie anual 15 miliarde de euro (15,7 miliarde de dolari) cu rețeaua sa de peste 2.000 de furnizori din SUA, care reprezintă cel mai mare furnizor individual al companiei, conform site-ului oficial al Airbus.

Extinderea operațiunilor în SUA și provocările din lanțul de aprovizionare

Compania franceză, principalul rival al Boeing, și-a extins operațiunile în SUA în ultimii ani, având o fabrică în Alabama care angajează peste 2.000 de persoane pentru asamblarea finală a familiei de avioane A320 și A220.

Cu toate acestea, grupul se confruntă cu blocaje în lanțul de aprovizionare, care tensionează o industrie aerospațială deja afectată de lipsa muncitorilor experimentați.

Un acord în Ucraina ar putea debloca vânzarea diviziei UniCredit din Rusia CITEȘTE ȘI Un acord în Ucraina ar putea debloca vânzarea diviziei UniCredit din Rusia

Airbus a exclus impactul potențial al  taxelor comerciale amenințate din prognoza financiară pentru 2025, spunând că se va adapta în funcție de evoluția situației.

”Nu am luat măsuri majore până acum... suntem mai mult într-o atitudine de așteptare și observare”, a declarat Faury în timpul conferinței telefonice cu analiștii, după publicarea rezultatelor financiare.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
guillaume faury