Bateriile mașinilor electrice second-hand păstrează o capacitate ridicată chiar și după utilizare îndelungată.
Concluzia rezultă dintr-un studiu realizat în Australia, pe un eșantion de peste 250 de vehicule, conform interestingengineering.com.

Studiul, efectuat de casa de licitații auto Pickles Automotive Solutions, a constatat că, în medie, bateriile EV-urilor analizate au reținut 90% din capacitatea inițială după ce vehiculele au parcurs 120.000 km, arată G4Media.
Pentru mașinile cu un rulaj mai mic, rezultatele au fost și mai impresionante. Vehiculele care au parcurs între 40.000 și 80.000 km au avut o retenție medie de 94,6%, iar cele cu mai puțin de 20.000 km au păstrat până la 98,2% din capacitate.

„Bateriile nu se degradează atât de rapid cum credeau inițial consumatorii”, a declarat Brendon Green, General Manager la Pickles Automotive Solutions.
Analiza a inclus vehicule din diferite segmente de preț și regiuni, axându-se exclusiv pe sănătatea bateriilor. Surprinzător, EV-urile produse de Hyundai și BYD au obținut rezultate mai bune decât cele ale Tesla.

Hyundai s-a clasat pe primul loc, cu o retenție a capacității bateriilor de 99,31% la o vârstă medie de 39 de luni și un rulaj de 29.237 km. Pe locul doi s-a aflat BYD, cu o retenție de 98,62% la o medie de 17 luni și 15.619 km parcurși.
În comparație, Tesla a avut cele mai slabe rezultate dintre brandurile analizate, cu o retenție a capacității de 93,3%, în condițiile în care bateriile aveau o vechime de 27 de luni și vehiculele parcurseseră 42.263 km.

Aceste descoperiri ar putea schimba percepția consumatorilor cu privire la fiabilitatea pe termen lung a vehiculelor electrice. Degradarea bateriei este una dintre principalele preocupări ale cumpărătorilor de EV-uri, însă acest studiu sugerează că tehnologia bateriilor este mai durabilă decât se credea inițial.
Pe măsură ce piața vehiculelor electrice continuă să se dezvolte, astfel de studii oferă informații valoroase atât pentru consumatori, cât și pentru producători, consolidând încrederea în tranziția către mobilitatea electrică.