Mai multe nume grele din fruntea companiilor și diviziilor Stellantis au fost schimbate din funcție într-o acțiune apreciată de noua conducere drept „simplificarea organizației”. Printre „victimele” acestei reorganizări se numără oamenii lui Tavares, șefa Peugeot și șeful diviziei de software.
Mărcile Peugeot, Jeep, DS, diviziile de Software și Stellantis Pro (vehicule comerciale) au începând de astăzi noi directori, în urma unei veritabile revoluții pe care a făcut-o John Elkan împreună cu comitetul special format din mai mulți manageri Stellantis.
Vechii directori, oameni de încredere ai lui Carlos Tavares, au fost schimbați din funcții iar compania nu oferă nicio informație despre o eventuală nouă funcție pe care aceștia ar primi-o, ceea ce înseamnă că toți vor pleca din companie.
Probabil cea mai de impact mutare este demiterea CEO-ului Peugeot, Linda Jackson, un om cu state vechi în fostul PSA Group și care acum avea ca misiune poziționarea mărcii Peugeot pe un traseu upmarket.
În locul ei a fost numit Alain Favey, fost CEO al Porsche Holding (compania care se ocupă de distribuția brandurile VW Group, inclusiv în România), dar și director de vânzări la Skoda și Bentley. În ultimii doi ani a condus din poziția de CEO compania Europcar, preluată integral de VW Group. Este un manager cunoscut în industria auto, cu rezultate excelente de vânzări.
În fruntea mărcii Jeep a fost numit Bob Broderdorf, un manager cu un istoric de 10 ani în cadrul diviziei Chrysler, unde a fost în conducerea tuturor mărcilor Fiat Chrysler (Dodge, Ram, Alfa Romeo, Maserati). Din septembrie este Head of Jeep North America, iar acum preia conducerea mărcii la nivel global.
Marca DS Automobiles, pariul fostei PSA Group pe segmentul premium, va fi condusă de-acum înainte de însuși Xavier Peugeot, membru al familiei care este al doilea cel mai mare acționar. Xavier are un rol ingrat, acela de a demonstra că DS poate fi profitabilă, deși nu are foarte multe argumente în acest sens, după ce timp de 10 ani a ratat ocazia de a se impune pe un segment dominat de mărcile germane.
Xavier Peugeot s-a ocupat în ultimii ani, din poziția de senior vicepreședinte al Stellantis (și anterior al PSA Group) divizia de vehicule comerciale.
Nu în ultimul rând, Stellantis Pro One, divizia de vehicule comerciale, care până acum a fost în subordinea lui Jean Philippe Imparato, va fi condusă de Anne Abboud, care în ultimii doi ani a fost director de vânzări al diviziei. Imparato este unul dintre numele vehiculate pentru a prelua poziția de CEO al Stellantis, el având în subordine în prezent toate activitățile din Europa lărgită ale companiei. Renunțarea la Stellantis Pro One poate fi un semn pentru un contract în cea mai înaltă poziție executivă.
CITEȘTE ȘI HARTĂ Transelectrica negociază construirea unei linii electrice vitale pentru ambele maluri ale Prutului, dar și pentru transportul spre Ardeal al energiei verzi din DobrogeaPreședintele Stellantis, John Elkann, spune că „anunțurile de astăzi vor simplifica și mai mult organizația noastră și vor crește agilitatea locală și rigoarea execuției”.
Au fost decise și alte modificări importante de organizare a companiei, care includ o nouă subordonare a activităților de creare a software-ului necesar vehiculelor și, implicit, demiterea lui Yves Bonnefont, unul dintre oamenii de încredere ai lui Tavares. Se înființează o nouă structură numită „Dezvoltarea Produselor și Tehnologie”, subordonată lui Ned Curic, care primise încă din decembrie rolul de director Inginerie și Tehnologie, Software și Free2Move.
„Aceste măsuri realizează echilibrul corect între responsabilitățile regionale și globale pentru a accelera luarea deciziilor și implementarea”, transmite Stellantis. „Regiunile au acum capacități locale mai bune de luare a deciziilor și de execuție în ceea ce privește planificarea și dezvoltarea produselor, precum și activitățile industriale și comerciale, menținând în același timp coordonarea cu funcțiile globale ale companiei pentru a-și servi cel mai bine clienții”, se arată în documentul care anunță schimbările.
CITEȘTE ȘI Cum arată mașina românului perfect: diesel, veche de peste 20 de ani. Parcul auto al României a crescut cu aproape jumătate de milion de vehicule, în ultimul anAntonio Filosa, care fusese desemnat de acum o lună COO pentru America, a primit și un rol de director global al calității. De asemenea, Afacerile corporative și Comunicațiile au fost reunite sub conducerea Clarei Ingen-Housz.
Nu în ultimul rând, a fost creat un nou birou de marketing, condus de Olivier François, care va coordona activitățile la nivel global, în special la nivel de publicitate, evenimente și sponsorizări globale.
Francois este un nume extrem de cunoscut în Publicitate și marketing, fiind unul dintre puținii specialiști desemnați în Advertising Hall of Fame, datorită carierei sale în Fiat Group, apoi în Fiat Chrysler, fost CEO al mărcii FIAT, director Marketing al grupului Fiat, șef al Chrysler și, după crearea Stellantis, CEO al mărcii DS. Din 2023 era Chief Marketing Officer al Stellantis și simultan șef al Fiat, Abarth și DS.
Stellantis își menține planul privind desemnarea unui nou CEO „în prima jumătate a anului 2025”.