De ce România ignoră Dacia Sandero, în timp ce Europa l-a încoronat „mașina anului”. Două țări în care e locul 1, cinci țări în Top 5, vânzări uriașe pe trei piețe majore ale UE

Auto/Transporturi   
De ce România ignoră Dacia Sandero, în timp ce Europa l-a încoronat „mașina anului”. Două țări în care e locul 1, cinci țări în Top 5, vânzări uriașe pe trei piețe majore ale UE

Dacia Sandero a reușit după trei ani în care a „urmărit” liderii pieței auto din Europa să urce pe cea mai înaltă poziție a clasamentului vânzărilor europene de autoturisme. A reușit să urce pe locul al treilea, apoi pe locul doi, după Peugeot 208 și după Tesla Model Y, iar în 2024 și-a cucerit titlul de best-seller al Europei. Care sunt însă țările care au contat cel mai mult și cât de mult sau puțin au contribuit românii la acest rezultat aflăm din cifrele statistice ale fiecărei țări din UE, analizate de Profit.ro.

În spatele acestui succes se ascund însă cifre care arată că, de cele mai multe ori, contează consecvența și constanța, mai mult decât un loc vremelnic de lider. Dacia Sandero nu a fost cea mai vândută mașină în foarte multe țări din Europa. De fapt, Dacia Sandero a fost lider în vânzări doar în Spania și Portugalia, două țări cu un apetit recunoscut pentru mașinile accesibile, în locul celor de lux. Aici, Sandero s-a vândut în 33.000 de unități, în creștere cu aproape 20%, și, respectiv, 7.700 unități, în creștere cu 21%.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Turcii au adus zeci de muncitori la autostrada Sibiu – Făgăraș în pofida frigului CITEȘTE ȘI VIDEO Turcii au adus zeci de muncitori la autostrada Sibiu – Făgăraș în pofida frigului

Sandero nu a fost lider de vânzări nici măcar în țara sa de origine, România, unde este depășit sistematic de Logan, sedanul care a rămas cel mai popular automobil, în strânsă legătură cu memoria mașinii Dacia 1310. La noi, Sandero s-a vândut doar în 8274 exemplare, în scădere cu nu mai puțin de 16,4% față de anul anterior, având doar jumătate din cât a vândut Logan.

În schimb, succesul lui Sandero a venit din locul 3 ocupat în Franța, care este și cea mai mare piață a acestui model. Aici, modelul fabricat preponderent în Maroc, pentru că în România se produc doar mașinile pentru piața locală, a avut un volum impresionant de 75.900 de exemplare vândute, mai mare cu 10% față de anul 2023.

De asemenea, succesul lui Sandero a venit din locul 3 ocupat în Belgia, și ea una dintre cele mai mari piețe auto europene, cu 12.700 unități înmatriculate, în creștere cu 12 procente, dar a venit mai ales din Germania, unde abia a „prins” locul 18, dar a făcut-o într-un stil mare, cu 30.700 de unități înmatriculate și cu creștere de aproape 5 procente.

VIDEO&FOTO Umbrărescu începe o nouă construcție de autostrăzi CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu începe o nouă construcție de autostrăzi

De asemenea, în Austria, o țară cu un nivel de trai foarte ridicat, Sandero a reușit să se claseze pe locul 5, cu 4.500 de unități vândute, în creștere cu 15 procente. Nu în ultimul rând, Dacia Sandero a fost a doua cea mai vândută mașină în Italia, dar volumul înmatriculat, 60.100 unități este la fel de impresionant, la finalul unui an de creștere de 26%.

Au fost în total șapte țări în care Sandero a reușit să se claseze între primele cinci cele mai vândute, dar iată că și vânzările din alte țări, în general cele mari, cum este Germania, au contat enorm.

În total, Dacia Sandero s-a vândut în 268.100 unități în țările Uniunii Europene, având un volum total înmatriculat de aproximativ 310.000 de unități (+15%), iar dacă adunăm și mașinile vândute în afara Europei, sub sigla Renault, volumul total ajunge la aproximativ 330.000 de exemplare.

Cele mai mari piețe ale Dacia Sandero

  1. Franța (loc 3) – 75.900 unități
  2. Italia (loc 2) – 60.040 unități
  3. Spania (loc 1) – 33.000 unități
  4. Germania (loc 18) – 30.700 unități
  5. Belgia (loc 3) – 12.700 unități
  6. UK (loc 15) – 12.000 unități
  7. România (loc 3) – 8.274 unități
  8. Portugalia (loc 1)  – 7.700 unități
  9. Polonia (loc 11) – 6.100 unități
  10. Austria (loc 5) – 4.500 unități
România, a cincea țară producătoare de mașini din Europa, ajunsă din urmă de mașinile importate din China CITEȘTE ȘI România, a cincea țară producătoare de mașini din Europa, ajunsă din urmă de mașinile importate din China

Revenind, la piața din România și la preferințele consumatorilor români de automobile, este destul de limpede că pentru cumpărătorii de automobile accesibile caroseria de tip sedan rămâne pe primul loc între preferințe, și să ne amintim doar faptul că pe segmentul de automobile de import Renault Clio sedan a fost pentru mult timp cel mai vândut autoturism, acesta fiind înlocuit ulterior cu Skoda Octavia.

Motivul acestei alegeri ține nu doar de nostalgia după Dacia 1300, ci și dintr-o asociere, cel mai probabil, a caroseriei sedan cu ideea de limuzină, în pofida faptului că spațiul util este, în general, mai mare la un hatchback decât la un sedan, mai ales în segmentele mici. În plus, caroseria preferată de clienți la Sandero rămâne Stepway, care duce mașina în zona de crossover/SUV, dar care vine, însă, cu un preț mai mare, ce sigur nu este pe gustul multor clineți români.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia sandero
vanzari sandero
cele mai vandute masini
logan