Mitsubishi este primul dintre constructorii auto japonezi care publică rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea (octombrie – decembrie) al anului fiscal japonez, iar cifrele nu arată bine deloc pentru compania în care acționarul cel mai mare este Nissan.
Mitsubishi a înregistrat o scădere a veniturilor în intervalul octombrie – decembrie de 3,6%, la o valoare de 1.989 miliarde yeni (circa 12,5 miliarde euro), în pofida faptului că vânzările constructorului au crescut pe aproape toate piețele și la nivel global. Singura problemă severă a fost scăderea importantă a vânzărilor pe piața din China.
Profitul operațional al companiei a scăzut cu 34,7%, la 104,5 miliarde yeni, în timp ce profitul net s-a redus cu 67,7%, la 33,2 miliarde yeni (circa 200 milioane de euro), în cele trei luni ale anului fiscal, după ce, în urmă cu un an, rezultatul net se redusese cu 21,4%.
Pentru finalul anului fiscal 2024 – 2025, care se încheie pe 31 martie, compania estimează venituri în ușoară scădere față de anul precedent, la 2.760 miliarde yeni (14 miliarde euro), cu un profit operațional de 125 miliarde yeni (scădere de 34,5%) și un profit net de 35 de miliarde yeni (220 milioane euro), ceea ce reprezintă un declin major, de 77,4%, față de anul anterior.
Mitsubishi a înregistrat creșteri pe aproape toate piețele internațional, dar și pe cea din Japonia, în primele trei trimestre ale anului fiscal. În Europa, unde Mitsubishi își retrăsese inițial aproape toată gama de modele, lansarea sub siglă proprie a unor modele produse de Renault a contribuit substanțial, iar marca a avut în 2024 o creștere de 43% a vânzărilor, cu 58.200 de vehicule vândute, cu 18.000 mai multe decât cu un an înainte.
Mitsubishi și-a răscumpărat în anul fiscal curent un pachet de 10% din acțiunile proprii, din totalul de acțiuni deținute de Nissan, la un preț de aproximativ 68,6 miliarde yeni (echivalentul a circa 433 milioane de euro). La finalul tranzacției, Nissan mai deținea 24,07% din Mitsubishi.
Mitsubishi a fost invitată de Honda și Nissan să li se alăture în planul lor de fuziune, prin care intenționează să creeze o companie unică, ce ar putea să devină al patrulea cel mai mare constructor la nivel global. CEO-ul Mitsubishi urma să ia o decizie până la finele lunii ianuarie, însă anterior el a precizat că o participare a Mitsibishi în această fuziune nu este de la sine înțeleasă, nefiind exclusă o continuare a drumului ca producător independent, care să mențină un parteneriat cu viitoarea companie Honda – Nissan.