Recunoașterea facială pentru verificarea clienților Ryanair, anchetată în Uniunea Europeană

Recunoașterea facială pentru verificarea clienților Ryanair, anchetată în Uniunea Europeană
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 08:12

Comisarul irlandez pentru protecția datelor (DPC) efectuează o anchetă la nivelul Uniunii Europene pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea clienților care fac rezervări prin intermediul unor site-uri web terțe încalcă legile de confidențialitate ale UE, transmite Reuters.

Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri de la clienții Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita verificări suplimentare atunci când au rezervat bilete de călătorie de la site-uri terțe sau de la agenții de turism online (OTA), spre deosebire de rezervarea directă la Ryanair, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Primul strat de mixtură bituminoasă pe cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa CITEȘTE ȘI ANUNȚ Primul strat de mixtură bituminoasă pe cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania

Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta cu privire la un proces despre care spunea că a fost conceput pentru a proteja clienții de la OTA neafiliate companiei aeriene, care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată ale clienților.

Ryanair spune pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate.

Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaștere facială, prezentându-se la aeroport cu cel puțin două ore înainte de plecare sau trimițând în avans un formular și o poză a pașaportului sau a cărții de identitate naționale, un proces care potrivit Ryanair poate dura șapte zile.

Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea are loc pe site-ul web al Ryanair sau aplicația pentru telefonul mobil sau printr-o OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.

Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Ryanair a declarat în comunicat că procesele sale biometrice și non-biometrice sunt pe deplin conforme cu întregul regulament al UE privind protecția datelor (GDPR).

viewscnt
Afla mai multe despre
ryanair
recunoaștere facială