Piața auto din România dă semne de revenire, după ce în lunile ianuarie și februarie s-a confruntat cu scăderi ale înmatriculărilor. În total, au fost înmatriculate peste 15.000 de vehicule noi, cu 7 procente peste nivelul de anul trecut.
România a înmatriculat 15.334 de vehicule în luna martie, cu aproximativ 1.000 în plus față de anul trecut, ceea ce reprezintă o creștere de 7 procente. Segmentul de autoturisme s-a ridicat la numai 9.922 de unități, o valoare mult sub media anuală din 2024, dar care a fost cu 8,37% mai mare față de martie 2024, o lună care a avut rezultate slabe în urmă cu un an.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Concret, atât în ianuarie, cât și februarie anul acesta, au fost înmatriculate peste 11.000 de autoturisme, însă baza de raportare, lunile similare din 2024, a avut cifre mai mari, astfel că statistic s-a înregistrat scădere în aceste luni din 2025.
Ca și în 2024, volumul redus al înmatriculărilor de autoturisme noi are o strânsă legătură cu așteptările din piață pentru startul Programului Rabla, care în acest an ar putea începe doar în luna mai.
Cumulat, cifrele pe întreg trimestrul 1 arată un avans de numai 1,39%, cu un volum total de 33.228 autoturisme înmatriculate.
Cele mai vândute autoturisme din România, în luna martie, au fost, potrivit datelor DGPCI analizate de Profit.ro, Dacia Duster, Dacia Logan și Skoda Octavia. Niciunul dintre modelele Dacia nu a depășit 1000 de unități, fiind evidentă amânarea achiziției pentru mulți clienți, în așteptarea tichetelor Rabla.
De asemenea, este vizibilă o scădere mare pentru Dacia Sandero, care coboară pe locul 4 în mod surprinzător, cu doar 285 de unități înmatriculate. Pe locurile următoare s-au aflat Toyota RAV4, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Toyota Corolla, Kia Sportage și Suzuki S-Cross.

Cele mai vândute mărci auto, în luna martie, au fost Dacia, cu 2.359 de autoturisme, urmată de Toyota, care își consolidează poziția de cea mai vândută marcă de import, cu 942 de vehicule, și de Skoda, cu 869 de vehicule. Pe locurile următoare s-au aflat VW, Hyundai, Renault, Ford, BMW, Mercedes, Suzuki și KIA.
Pe întreg trimestrul, Dacia rămâne liderul incontestabil al pieței, cu o cotă de piață de aproape 30%, urmată de Toyota, Skoda și Volkswagen. În total, doar 10 mărci auto au depășit un volum de 1000 de autoturisme înmatriculate în primele trei luni ale acestui an.