Volkswagen a finalizat dezvoltarea unui nou sistem de tehnologie de asistență de siguranță a șoferului (ADAS), despre care spune că este primul creat intern de companie și care se bazează pe inteligența artificială. Totuși, sistemul a fost produs de divizia din China a VW Group, care lucrează îndeaproape cu parteneri chinezi.
Volkswagen China a prezentat primul ADAS susținut de inteligența artificială, dedicat viitoarei generații de vehicule electrice inteligente, creat de companie. La dezvoltarea sistemului au lucrat specialiștii CARIAD din China, împreună cu cei de la CARIZON, în unitatea de R&D din China pe care grupul a creat-o special în acest scop.

Programatorii au folosit platforma inteligentă de date bazată pe inteligența artificială GAIA și au reușit să atingă un nivel de conducere automatizată botezat Level 2++, care sugerează avansul foarte mare față de Level 2, așa cum este definit de SAE.
Cu toate performanțele atinse, noul ADAS va permite dezvoltarea ulterioară până la Level 3, care este deja o tehnologie de conducere cu adevărat autonomă.
Tehnologia a fost construită având ca referință traficul complex din China, cu capacități avansate de machine learning, având în centru un sistem de calcul puternic (SoC). Sistemul GAIA are un comportament predictiv asemănător celui uman, anticipând situațiile periculoase înainte ca ele să apară.

Volkswagen va prezenta la Salonul Auto din Shanghai noul sistem de asistență, urmând ca acesta să echipeze viitoarele automobile electrice pe care grupul le va lansa.
Primul automobil care fa dispune de noul ADAS va fi lansat chiar în acest an, iar de anul viitor va fi prezent pe toate modelele dezvoltate pe platforma CMP dedicată pieței chineze.
Pentru Volkswagen este extrem de importantă utilizarea de tehnologii avansate mai ales pe modelele vândute în China, pentru a putea menține un nivel de competitivitate ridicat în fața rivalilor chinezi. În acest moment, un sfert din automobilele noi vândute pe piața din China sunt echipate cu sisteme de asistență Level 2, iar până în 2030 se estimează că 80% vor avea Level 2+.

Odată cu Level 2++, sistemele de asistență sunt capabile să răspundă în siguranță nu doar la rularea pe autostradă, ci și pentru orice scenariu de trafic urban.
CARIZON, partenerul strategic cu care VW a dezvoltat noul sistem de asistență este un joint-venture realizat între CARIAD și Horizon Robotics, o companie chineză de tehnologie specializată în sisteme de conducere automată avansate.
Volkswagen spune că au lucrat la noul sistem peste 500 de exeperți în software pentru a-l finaliza în 18 luni, un termen mult mai scurt decât timpul uzual pe care îl alocau în Europa pentru astfel de proiecte furnizorii VW.
„Sistemul a fost dezvoltat la „viteza Chinei”, complet adaptată nevoilor clienților noștri chinezi și va stabili un nou reper pe piață pentru performanța de conducere, siguranță și calitate”, spune Ralf Brandstätter, șeful Volkswagen China.

Grupul VW va prezenta la Salonul Auto din Shanghai mai multe modele complet noi dezvoltate pentru China, atât de la marca VW, care se menține în continuare printre cele mai vândute mașini din China, cât și de la Audi, care încearcă să recupereze terenul pierdut în fața rivalilor chinezi.