Producătorii chinezi Xpeng, care au în acționariat grupul german Volkswagen, vor produce mașini în Austria, în uzina din Graz a companiei Magna, în care sunt asamblate mașini ale mai multor mărci. Tot acolo ar putea fi produse și modele ale unei alte companii din China, GAC, mai puțin cunoscută.
Cei doi constructori sunt interesați să scape astfel de tarifele vamale mari care conduc la prețuri majorate pentru clienții europeni.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Informația a fost publicată de Kleine Zeitung, care nu menționează nicio sursă, dar prezintă informația ca fiind certă. Până acum se știe că Magna este în curs de negociere cu Xpeng și GAC, pentru contracte de asamblare pe bază de SKD-uri, adică componente semi-asamblate ale mașinilor.
De regulă, sunt expediate din fabrica de origine caroseriile gata sudate, separat sunt trimise motoarele și cele două axe ale mașinii, toate fiind asamblate în noua uzină. Sunt companii europene care fac asta în diferite fabrici din Europa sau din lume. De exemplu Dacia produce pe bază de kituri în fabrica din Algeria. Pentru chinezi, procedura ar fi suficientă pentru a ocoli taxele vamale, chiar dacă asta va adăuga un cost suplimentar pentru fabrica Magna.
Xpeng este un startup chinezesc cu o dezvoltare accelerată, susținută de investițiile în tehnologii și platforme de ultimă generație. Succesul acestei mărci a fost confirmat de Volkswagen Group, care a plătit 700 de milioane de euro pentru un pachet de 5% din Xpeng, pentru a putea dezvolta împreună noi platforme de automobile și în acest fel să aibă acces la noile tehnologii.

GAC este o companie cu o vechime mai mare în industria auto din China, fiind o companie de stat, creată acum aproape 30 de ani. Grupul nu a lansat încă mașini în Europa, dar a prezentat un model la Salonul Auto din Paris, pentru a testa piața.
Magna Steyr din Austria este o subsidiară a Magna International din Canada, un producător global de componente auto. Uzina austriacă produce automobile sub contract cu marile mărci auto, atunci când acestea au nevoie de spațiu industrial suplimentar. Cu toate acestea, scăderile vânzărilor din ultimii doi ani au lăsat Magna fără o parte din producția sa.

Clienți tradiționali ai Magna, cum este Jaguar, au renunțat la contractele de asamblare din Austria, ca urmare a scăderii cererii și a producției în propriile uzine. În prezent, Magna Steyr produce mașini pentru BMW, Toyota și Mercedes, dar nu este clar care dintre aceste companii vor prelungi contractele la finalul lor.