Brandul de lux Bentley trece printr-o perioadă tot mai dură pe cele mai importante piețe ale sale, atât în Europa sau SUA, unde tradiția și istoria mărcii sunt parte din valoarea mașinilor, cât și pe noile piețe, în special China, acolo unde reputația logo-ului britanic nu are o greutate atât de mare și poate fi înlocuită oricând cu o siglă locală lansată în ultimii zece ani.
Marca de lux britanică Bentley a înregistrat în 2024 o scădere a vânzărilor de 21,5%, având un volum de 10.643 automobile livrate, cu aproape 3.000 de vehicule mai puțin decât în anul anterior, într-un context global care a adus scăderi pentru aproape toate mărcile premium și de lux pe una sau mai multe piețe majore.

Chiar dacă marca a înregistrat al șaselea an consecutiv de profit, veniturile, profitul operațional și volumele vândute au intrat într-o tendință de scădere după criza Covid, din 2020.
Veniturile Bentley pentru 2024 au fost de 2,64 miliarde euro, în scădere cu circa 300 de milioane de euro față de cele din anul anterior. Marja operațională a mărcii, care se regăsește în performanțele financiare ale grupului de mărci Progresive din VW Group, din cadrul companiei Audi AG – a fost de 14,1%, o valoare aflată într-o evidentă scădere în ultimii cinci ani, profitul operațional ridicându-se la 373 milioane de euro.

Valoarea este mai mică cu 36,6% decât cea înregistrată în urmă cu un an (2023: 589 milioane euro), dar este mai mică și decât cea înregistrată în 2021, când prețul mașinilor vândute era mult mai mic (2021: 389 milioane euro).
Bentley a vândut mai puține mașini decât în 2024 în 2018, când erau raportate 10.494 vehicule livrate și o pierdere de 288 milioane de euro.
Ulterior, vânzările și profitul operațional au crescut până în 2021, la fel și veniturile, care din 2023 au început să scadă, pentru a atinge cel mai redus nivel din ultimii patru ani, așa cum și marja operațională este cea mai redusă din ultimii trei ani și aproape la egalitate cu cea de acum patru ani (2021: 13,7%).

Șeful Bentley, Frank Steffen Walliser, spune că în 2024, marca a avut investiții „la niveluri cum n-au mai fost văzute înainte”, pentru a se realiza „o revoluție a planului ciclului de produse”, dar și pentru transformarea uzinei într-una dedicată vehiculelor electrice.
În același timp, este evidentă creșterea profitului operațional pe vehicul vândut, ca urmare a creșterii prețurilor urmând strategia „valoare în loc de volum”, însă reducerea vânzărilor ar putea avea legătură
Bentley a demarat deja programul de tranziție la propulsia electrică, având un calendar de lansări atât pentru vehicule complet electrice, cât și pentru modele PHEV, astfel încât în 2035 să poată deveni, pe piețele europene, o marcă complet electrică.