Grupul canadian Holand Automotive, care a cumpărat dealerul Ferrari din România, lansat de fostul ministru Bazac, a semnat o nouă tranzacție în domeniul auto de pe piața locală, preluând acum și reprezentanța Aston Martin din București, deținută de același proprietar, prin grupul Forza Rossa, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Holand Automotive Group, companie cu activități în mai multe domenii de activitate, inclusiv în cel al distribuției de automobile de lux, a semnat achiziția dealerului Aston Martin din România, deținut prin British Motors EEC, companie cu sediul în Cipru.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Proprietarii care vând sunt aceiași care au cedat celor de la Holand și dealerul Ferari, la începutul acestui an, iar cei care cumpără sunt familia Bitton, care deține întreg grupul canadian.
Compania Forza Rossa din România este deținută de soții Camelia și Ion Bazac (fost ministru al Sănătății în primul Guvern Boc), prin intermediul unui holding cu sediul în Cipru.

Potrivit unui anunț anterior al Ministerului Transporturilor, showroom-urile Ferrari și Aston Martin din Otopeni ar urma să fie expropriate, împreună cu alte terenuri, pentru a fi construită magistrala de metrou către Otopeni.
Asta înseamnă că showroom-urile ar trebui să fie mutate într-un timp relativ scurt, probabil într-o zonă cu expunere foarte bună.
Evaluarea făcută de experții Ministerului Transportului arată că terenul de aproape 600 mp împreună cu construcția celor două showroom-uri valorează, pentru expropriere, aproape 2 milioane de lei.
Investitorul spune că tranzacția din România „consolidează poziția de lider a Holand Automotive Group în sectorul auto de lux și premium din Europa de Est”.
Grupul canadian are în acest moment 16 dealeri ai mărcilor de lux sau premium Ferrari, Rolls-Royce, Lamborghini, McLaren, Maserati, BMW, Mini, Lotus și acum, Aston Martin, dintre care 10 sunt în Canada, patru în SUA și ultimele două în România.

Aston Martin este o companie nouă în portofoliul Holand.
„Cu această achiziție, suntem mândri să vindem unul dintre cele mai emblematice branduri de lux pe o piață care prețuiește moștenirea și excelența avangardistă”, a declarat CEO-ul Holand, Gad Bitton. „Clientela sofisticată a României nu merită nimic mai puțin decât extraordinar și suntem încrezători că vor îmbrățișa angajamentul de neegalat al Aston Martin față de măiestrie, inovație și design vizionar.”
Modelele Aston Martin din 2025 sunt „setate să redefinească experiența auto de lux din România”, mai spun cei de la Holand, amintind de performanțele lui DBX707, numit „supercarul SUV-urilor”, și de modelele sport Vantage, DB12 Super Tourer și emblematicul V12 Vanquish. De asemenea, este menționat și modelul hibrid Valhalla, care va începe să fie livrat în curând.

Managerii Holand spun că vor să facă din Aston Martin București „un hub pentru entuziaști și colecționari” și totodată vor „să ridice standardele luxului” din România.
Șeful Aston Martin pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, Andreas Bareis, a declarat și el că „desemnarea Holand Automotive Group va consolida rețeaua noastră europeană și va permite creșterea continuă și îmbunătățirea performanței în regiune", a declarat Andreas Bareis, președintele regional al Aston Martin pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Familia Bitton și-a deschis, de altfel, mai multe SRL-uri cu diferite obiecte de activitate, inclusiv de imobiliare. Toate fiind grupate în Bitton Holdings Europe SRL, cu sediul în sectorul 2 din București, ai cărei asociați sunt familia Bitton, cea care deține și compania-mamă, Holand Automotive Group.

Unul dintre cei doi administratori ai Ferrari of Bucharest este Gad Bitton, în vârstă de 61 de ani, care este președintele și CEO al Holland Automotive Group, având poziția de președinte în toate subsidiarele create de-a lungul timpului pentru a prelua distribuția mărcilor Ferrari, Rolls Royce, Lamborghini, McLaren, Maserati, BMW, Lotus în diferite orașe din Canada și SUA.
Celălalt este Meir Bitton, actualul director de vânzări al Holand Group din Canada și totodată fiul lui Gad Bitton.
Gad Bitton, președintele Holland Group, a declarat la momentul achiziției Forza Rossa că „marchează o mare zi pentru Grupul Holand Automotive: facem primul pas pe piața europeană prin achiziția Ferrari București (fosta Forza Rossa), în România”.
Bitton a subliniat faptul că este „o etapă importantă care reprezintă mai mult decât o extindere a a operațiunilor noastre”. Gad Bitton a vorbit atunci în termeni elogioși și despre țara noastră: „România, cu imensul său potențial și amplasarea strategică, oferă o ocazie de creștere mai mult decât fabuloasă”.
Gad Bitton are mai multe investiții în imobiliare în Canada, fiind un veteran și din acest punct de vedere, în Montreal. „Îmi place să-mi diversific riscurile”, spunea Gad Bitton, într-un interviu din presa canadiană. „Am acumulat experiență în domeniul imobiliar de-a lungul anilor”. Bitton spune că a început să investească în imobiliare din 1995.

Gad Bitton, proprietarul Holand Automotive Group, are, de asemenea, împreună cu soția sa, Sandra, o fundație a familiei prin intermediul căreia finanțează diferite acțiuni caritabile și fundații care au acest scop: Canadian Breast Cancer foundation, Crucea Roșie Canadiană, Centraide of Greater Montreal, Fundația Jewish General Hospital, Mount Sinai Hospital Montreal, Fundația Montreal’s Children Hospital.
Holand Automotive Group și-a început activitatea cu foarte mulți ani în urmă cu servicii de leasing și deține o rețea extinsă de companii specializate în vânzarea mărcilor auto de lux. Reprezentanțele sale sunt în Montreal (Rolls-Royce Motor Cars Québec, Maserati Montréal și Rimac of Montreal) în Laval (Maserati Laval), în Quebec City (BMW Ville de Québec, MINI Ville de Québec and BMW Lévis), în Toronto (Holand Leasing Ontario) și în SUA, în West Palm Beach, Florida (Lamborghini Palm Beach).
Forza Rossa, compania familiei Bazac, care controla importurile de Ferrari și Aston Martin, a fost înfințată în 2007, și a ajuns la o cifră de afaceri de 76,5 milioane de lei, în 2023, cu un profit net de 7,3 milioane lei.