Toți vicepreședinții Nissan, care formau echipa de conducere executivă, au fost înlocuiți din funcții, potrivit cele mai noi decizii raportate de companie. În urmă cu o săptămână, a fost înlocuit CEO-ul Makoto Uchida și o serie de directori din Comitetul Executiv.
Nissan va avea o conducere complet nouă, începând de la 1 aprilie, într-o mișcare șoc care ar trebui să resusciteze drastic activitatea companiei, după rezultatele tot mai slabe și după ratarea negocierilor de fuziune cu Honda.

Pe 11 martie a fost anunțat noul CEO, Ivan Espinosa, care a ocupat poziția de Chief Planning Officer. El a devenit astfel președinte al Comitetului Executiv, în subordinea sa fiind numiți Guillaume Cartier, director de performanță și președinte al Comitetului de management pentru AMIEO, care a primit un rol extins, Eiichi Akashi, numit CTO, Teiji Hirata, director de producție, și Jeremie Papin, CFO al Nissan.
După o săptămână de la decizie, primele mișcări ale noului CEO se bazează pe o nouă structură de conducere, de tip single layer, care vine și cu demiteri ale tuturor vicepreședinților Nissan și eliminarea funcțiilor de Officer, toți membrii Comitetului Executiv devenind Corporate Executive.

Decizia aduce o reducere cu 20% a pozițiilor de top management.
Potrivit explicațiilor oferite de companie, această modificare aduce o eficiență și simplificare a deciziilor și a nivelurilor organizaționale. Noua structură oferă mai mare puter regiunilor și responsabilităților directorilor.
Au fost numiți șapte noi vicepreședinți, inclusiv Richard Candler, anterior director de programe, care va prelua funcția deținută de noul CEO. De asemenea, au fost numiți 11 noi directori – Corporate Executive, pe diferite poziții de responsabilitate.

Dintre toți cei 14 vicepreședinți corporativi, care formau anterior o structură suplimentară, Ally Witherspoon, care era responsabil de marketingul global, a fost trimis în SUA ca Chief Marketing Officer, iar alți șapte au fost puși la dispoziția companiei.
Restul nu se vor mai găsi în structurile de conducere ale Nissan, urmând să se pensioneze sau, după caz, să asigure tranziția pe funcțiile corespunzătoare „pentru o perioadă de timp”.
Nissan are o situație deloc de invidiat în ultimul an fiscal, anunțând o nouă scădere a vânzărilor în luna ianuarie, de 5,9% față de anul trecut, cu scăderi de -6,4% pe piețele internaționale și de -3,3% în Japonia.
Piața din China a continuat să fie cea mai mare problemă a Nissan, aici cifrele arătând un declin de -30,7%, dar nici în Europa lucrurile nu stau prea bine, fiind raportată o scădere de -2,6%.

Cu doar două luni înainte de finalul anului fiscal, Nissan a vândut un total de 2,67 milioane de autovehicule vândute la nivel global, cu 4,1% mai puține decât în urmă cu un an, continuându-și astfel tendința de declin din ultimii ani, care a dus la situația dificilă în care se află compania.
Diferența față de anul fiscal anterior, pe perioade similare, este de aproximativ 120.000 de vehicule, lucru care se va concretiza cu siguranță în bilanțul companiei, ce urmează să fie anunțat pe 31 martie.
Rezultatele financiare anunțate pentru trimestrul 3 din anul fiscal au adus scăderi pe linie, pentru venitul net al companiei (9.171 miliarde yeni), profitul operațional, care s-a redus aproape la zero (marjă de 0,7%), în timp ce profitul net s-a diminuat cu 70%, de la 540 miliarde yeni la numai 160 miliarde yeni.
Fostul CEO, Makoto Uchida, a declanșat noi măsuri de restructurare, țintind reduceri de costuri aproximativ 400 de miliarde yeni (2,5 miliarde euro), și scăderea pragului de rentabilitate la 2,5 milioane de vehicule în 2026.
Printre măsurile anunțate se regăsește și planul de concedieri pentru 2.500 de persoane la nivel global, dar și închiderea sau reducerea producției în cel puțin trei uzine, care vor suplimenta concedierile la 6.500 de persoane în total.

Renault este cel mai mare acționar al Nissan, însă puterile sale sunt limitate în deciziile companiei, ca urmare a acordului încheiat de cele două companii în 2023, prin care au stabilit o „reechilibrare” a raportului pe care îl au în cadrul Alianței.
În prezent, conform celor mai noi date afișate de Nissan, Renault deține 40,9% din compania japoneză, din care 23,9% prin trustul fiduciar NATIXIS și 17,05% în mod direct. Conform informațiilor transmise de Renault, deținerea este mai mică, din cauză că ultima tranzacție nu a fost actualizată în documentele companiei japoneze.
Concret, francezii mai au 35,71%, din care 18,66% prin NATIXIS și 17,05% direct. Indiferent de aceste procente, acordul dintre cele două stabilește ca drepturile de vot ale Renault să fie limitate la 15%.