Anul a început cu scădere pentru Dacia și pe piața din Germania, după ce cifrele din Franța anunțau o tendință similară. Din păcate, contextul este unul nefavorabil, pentru că înmatriculările din cea mai mare piață auto a Europei au scăzut, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a reușit să vândă 5.728 de autoturisme în Germania, în luna ianuarie (date bazate pe înmatriculările de autamobile noi), ceea ce înseamnă o scădere destul de mare, -13,6%, față de anul precedent.
Cota de piață a mărcii a coborât sub 3%, dar rămâne aproape dublă față de principalii rivali de la Stellantis, Citroen și Fiat (care au 1,6 și, respectiv, 1,2 procente). Dacia reușește să vândă în ianuarie mai multe mașini decât Toyota (5.430), o marcă cu o prezență tot mai puternică în Europa și, în mod particular, pe piața germană.
În total, Germania a înmatriculat în ianuarie 207.640 de autoturisme, mai puține cu 2,8% față de anul trecut, fiind totodată una dintre cele mai slabe luni din ultimii trei ani, pe fondul intrării în vigoare a noilor limite de emisii de CO2, impuse de Uniunea Europeană. Acestă situație ar putea, cel puțin teoretic, să-i determine pe producători să limiteze producția și vânzările de automobile cu emisii ridicate de CO2, în special pe cele cu motorizări cu combustie.
De asemenea, noile reglementări privind măsurarea emisiilor mașinilor cu propulsie PHEV ar putea să afecteze vânzările.
Mai multe mărci de volum au fost puternic afectate de scăderi mari, începând cu Tesla (-59%), Fiat (-46%), Opel (-45%), Porsche (-37%), Citroen (-24%), Mazda (-20%), Toyota (-19%), Mitsubishi (-18%) și Nissan (-12%). De asemenea, mărcile premium Mercedes și Audi au avut scăderi de câteva procente.
O serie de mărci au reușit să obțină creșteri, între acestea numărându-se în primul rând liderul pieței, Volkswagen, cu 11,6% mai multe mașini vândute (46.381 unități, cotă de piață majorată la 22,3%). Renault a avut una dintre cele mai mari creșteri, apropiindu-se astfel de volumul vândut de Dacia, cu 4.067 autoturisme și o cotă de piață de 2%. MG, SEAT, Volvo și Suzuki se află de asemenea printre mărcile cu creșteri mari.