Planul Ford care prevedea separarea afacerii cu automobile electrice de cele cu combustie s-a schimbat, odată cu numirea unui singur șef peste ambele divizii. Alte schimbări de management au fost anunțate de Ford într-o amplă acțiune de HR.
Ford a anunțat schimbări-cheie în conducerea companiei, în cadrul planului de transformare a companiei. Șeful Ford, Jim Farley, spune că „echipa de conducere talentată” „va oferi în mod constant rezultate, transformând Ford într-o companie cu o creștere mai mare, cu o marjă mai mare și mai durabilă în acest mediu competitiv și în schimbare rapidă”.
Una dintre numirile anunțate este cea a lui Andrew Frick, care până acum a condus, cu rezultate excelente, Ford Pro. El a preluat postul de președinte al celor două divizii, Ford Model e și Ford Blue, adică divizia de electrice și cea de mașini cu combustie.
Odată cu această numire, compania revine, practic, la o structură comună, după ce în ultimii aproximativ trei ani a încercat să separe cele două divizii. Divizia de electrice va avea un nou șef, Kay Hart, de la International Markets, care se va subordona însă lui Frick. Totodată, Andrew Frick va coordona și Ford Pro, până la numirea unui nou CEO.
„Echipa Model e va rămâne concentrată pe crearea unei afaceri profitabile cu vehicule electrice, pe măsură ce lansăm vehiculele noastre de nouă generație și rezolvăm nevoile și experiențele unice ale clienților de vehicule electrice”, a spus Frick. „În același timp, ne vom alinia echipele pentru a ne îmbunătăți distribuția generală și abordarea pieței pentru a servi mai bine dealerii noștri, care sunt esențiali pentru execuția noastră de retail cu Ford Blue, Model e și Pro, pe măsură ce devin mai specializați".
O altă numire importantă este cea a lui Ahery House, în poziția de CFO al Ford, în locul lui John Lawler, care rămâne vicepreședinte pentru strategie, parteneriate, alianțe și dezvoltare corporativă.
De asemenea, Marin Gjaja a fost numit director de strategie, după ce anterior a fost COO al Model e. Sam Wu, CEO al Ford China, care a reușit să facă profitabile afacerile din această țară, a preluat totodată și conducerea International Markets Group.
Ford anunțase anterior, în urmă cu aproximativ o săptămână, numirea lui Christian Weingarner, director Ford Germania, ca vicepreședinte Europe Business Transformation, subordonat direct CFO-ului companiei, având ca misiune, exact așa cum sună funcția, transformarea business-ului Ford din Europa într-unul profitabil.