SUV-ul Dacia Duster este în 2025 cel mai vândut automobil din România, potrivit cifrelor analizate de Profit.ro. Modelul a depășit vânzările lui Logan, într-un moment în care uzina din Mioveni livrează din ce în ce mai multe mașini comandate de clienții români.
Duster a fost în februarie cel mai vândut automobil din România și a reușit astfel să adune, cu tot cu vânzările din ianuarie, un volum mai mare decât cel înregistrat de Logan.

Cu 2.231 unități înmatriculate clienților români, Duster confirmă interesul foarte mare din partea clienților români, chiar dacă în acest moment nu există un Program Rabla în derulare.
De altfel, vânzările lui Duster au fost în ușoară scădere față de primele două luni din 2024 (-4,8%). La rândul lui, Logan, care înregistrează scăderi ale cotei de piață de la un an la altul, a înregistrat un volum de 2.217 unități în primele două luni din 2025, rămânând una dintre mașinile favorite ale românilor, cu doar un procent scădere față de perioada similară a anului precedent.

Cele mai vândute mașini din România rămân cele patru modele Dacia, care erau în top și în urmă cu un an: Duster, Logan, Sandero (1.502 unități, creștere masivă cu 35% a înmatriculărilor) și Spring (scădere de numai 4,2%, cu 969 unități, în condițiile absenței Rabla).
O schimbare radicală, conform DRPCIV, este dispariția lui Tesla Model 3 din topul vânzărilor, un automobil care în urmă cu un an era cea mai vândută mașină de import și care acum este doar pe locul 37 după volumul vândut (135 unități, scădere de 75%).
În locul său, modelul de import preferat de români în acest început de an este Skoda Octavia, care a înregistrat o creștere de 40,6%, cu un volum de 859 de unități înmatriculate. Modelul ceh se află pe locul 5, depășind Dacia Jogger (595 unități, creștere de 6,8%), SUV-ul Hyundai Tucson (545 unități, scădere 2,85%) și Toyota RAV4 (530 unități, creștere abruptă de 147%).

Pe locurile 9 și 10 se află Ford Kuga, care a avut de asemenea o creștere foarte mare, de 53%, cu 522 unități înmatriculate, și Toyota Corolla, cu 26% creștere și 503 unități înmatriculate. Alte două modele care au avut evoluții bune în acest an, comparativ cu 2024 sunt Renault Clio și VW Golf, două dintre cele mai vândute mașini la nivelul Europei.
Cel de-al doilea model Tesla, Model Y, care în 2024 încă mai făcea vânzări foarte bune, a avut o soartă și mai crudă în intervalul ianuarie – februarie, cu un volum de numai 44 de unități înmatriculate, față de 298 unități câte înmatricula în 2024, în intervalul similar, o prăbușire de 85%.
Piața auto din România a înregistrat o scădere ușoară în primele două luni ale anului, de 1,2% față de perioada similară din 2024, cauza principală fiind indecizia autorităților în privința noului Program Rabla, care ar putea să înceapă cu mare întârziere, doar în luna mai.